A kutatások szerint legalább másfélmillió gépkocsivezető kényszerült veszélyes helyzetbe a fenti okok miatt, és legalább 5 millióan hajtottak be egyirányú utcába.
Közülük minden negyedik rá is fizetett. Mégis, a felhasználók nagy része bízik GPS utasításaiban, és több mint 14 millióan használják is. Érdekes, hogy ez a szám Nagy-Britannia autóvezetőinek a fele.
A Mirrorban közzétett cikk szerint Maggie Game, a Direct Line szóvivője, azt tanácsolja: “Ha a navigációja önre nézve veszélyes utasítást ad, ne kövesse azt.”
Hazai adatokkal nem tudjuk megerősíteni se cáfolni a szigetországban tapasztaltakat. Mindenesetre nagy felelőtlenség egy külső hangban jobban bízni, mint a KRESZ szabályaira aktívan odafigyelni, és azokat betartani – írja a PDAmánia.hu.
Inkább ne!
Skóciában májusban a mentősök kénytelenek voltak térképpel navigálni az új 5 millió fontos navigációs rendszer helyett, mert az érezhetően nem a leggyorsabb utat választotta.
A harmadik lehetőségnél jobbra?
Egy devoni sofőr is megemlegette a GPS tévedését ugyanis a dugóban adott rossz utasításnak köszönhetően benavigálta egy olyan átjáróba, amibe aztán be is szorult.
Paula Ceely is kijelentette, hogy többet soha nem hallgat a GPS-ére, mert az ránavigálta egy vasúti sínre Wales-ben, és jött a vonat. Szerencséjére csak a kocsinak lett baja.
Végül arról a teherautósról kell megemlékezni, akit a navigációs rendszere egy zsákutcába irányított, ahol a sofőr szerencsétlenkedése hét kocsiban okozott komoly károkat míg végrehajtotta az Y-fordulót.