Nem kezdték jól az évet az autókereskedők

Csökkent 4,1 százalékkal az új személygépkocsik értékesítése 2008 első negyedévében, az egy évvel korábbihoz képest, a magyar piacon 40 673 darab személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Az új személygépkocsi-piacon a legnagyobb részesedéssel továbbra is a Suzuki rendelkezik, bár az egy évvel korábbi szinthez képest részesedése 1,2 százalékkal 17,1 százalékra csökkent. Az első negyedévben a cég 6967 személygépkocsit értékesített.

A második az Opel lett, eladásai 3,5 százalékkal 4641-re csökkentek ugyan piaci részesedését 0,1 százalékkal növelni tudta. A harmadik helyen a Ford végzett 4518 eladott autóval, ami 11,7 százalékos növekedést jelent 2007 első negyedévéhez képest. Piaci részesedése 9,5 százalékról 11,1 százalékra emelkedett. A negyedik helyen álló Volkswagen piaci részesedése 0,6 százalékkal 8,6 százalékra emelkedett, eladásait 3 százalékkal 3502 darabra emelte.

A francia márkák eladásai és piaci részesedései is csökkentek az első negyedévben. A Citroen 21,4 százalékkal (1218 darab), a Peugeot 11,4 százalékkal (1765 darab), a Renault pedig 24,7 százalékkal (1371 darab) kevesebb autót adott el. A Citroen piaci részesdése 3,7 százalékról 3,0 százalékra, a Peugeot-é 4,7 százalékról 4,3 százalékra, a Renault-é pedig 4,3 százalékról 3,4 százalékra csökkent.

A prémiummárkák közül a Saab növekedett a legnagyobb mértékben, 128 eladott autóval 66,2 százalékos növekedést ért el. A Mercedes, a BMW és az Audi egyaránt növekedést könyvelt el 35,4, 29,1 és 0,2 százalékos bővüléssel. A legnagyobb arányú növekedést a MINI érte el, 27 autót adott el, ez 80 százalékos növekedést jelentett.

Miközben a személygépkocsik értékesítése csökkent, addig a 3,5 tonnánál kisebb tömegű haszongépjárművekből 16,9 százalékkal többet 6065 darabot adta el az első negyedévben, míg a 3,5 tonnánál nehezebb haszonjárművek eladásai 7,1 százalékkal 1851 darabra nőttek.

Címkék: autó