Teszt: Suzuki Splash – mi lesz a gúnyneve?

A Suzuki apró egyterűi kitörölhetetlenek az utcaképből. Van akinél Wagon R pozitív (R+), az igazán tréfásaknál vagyonőr névre hallgat. A Splash még nem kapott ilyet, de biztos csak idő kérdése. Ezek a nevek talán idétlenek, de látszik belőlük, hogy valamiféle kötődés jött létre sok magyar és a Suzuki mikroegyterűje között.

Egy időre a Wagon R+ teljesen eltűnt, de most visszatért az átkeresztelt autó. A Splashnek már a nevében (csobbanás) is több lett az élet. Az elszánt hűtőláda-designt a japán tömegnyomor diktálta (minél kisebb alapterületen minél több helyet), az új viszont egy Európának szánt kisautó.

Változatlan maradt a rokonság az Agilával, amelyet az Opelnek megéri ikertestvérével együtt gyártatni Esztergomban.

Szemből a Suzuki erősen eltér az Agilától, előbbinek a hűtőnyílása az újabb Audikéra emlékeztet. Hátulról az Agila és a Splash között a legfeltűnőbb különbség a rendszám elhelyezése: az Opel a lökhárítóban hordja, a Suzuki meg a csomagtérajtón.

Megszűnt olcsó dobozautónak lenni

Jól jön a nyakigláb kasztni, mert meghökkentően tágas belső szorult a masszívnak tűnő lemezek közé. Ha egy kicsit segítenek az elöl ülők, akkor az igazán nyurgák könnyen beférnek hátra. A minimálprogramon jóval túlmutat a csomagtér is. Térfogatra kicsi, de van alatta még némi hely az alsó rekeszben, kibővítésekor az ülés lesüllyed, ezért a padló sík. És két akasztót is kapunk a szélére, hogy ne boruljanak fel a szatyrok.

Kanyarsebességben a Splash többet tud az ülésnél, amely ebben a kategóriában kényelmes ugyan, de nem sokat tart. Érdemes felpörgetni a tempót, a Splashben együtt élünk a futóművel és a kormányzással. Szép határozottan, felnőttesen viselkedik az autó, nincs semmi bénázás. A büszke hasítás árát a nagyon pocsék utakon kell megfizetni, ahol a rugózás kényelmetlen.

Képgaléria (vezess.hu)

Ezzel együtt a komfort van annyira jó, hogy nekivághassunk hosszabb távoknak. A tesztautót próbaképpen ellátták kiegészítő hang- és rezgéscsillapító elemekkel, az ajtókba és a csomagtérkárpit alá is jutott belőlük. Egyetlen Splash után nem tudjuk, hogy a külön zajvédelem híján milyen volna az autó, de ha ez a megoldás átkerül a sorozatgyártásba, akkor egy kulturált kiskocsi jön le a szalagról.

Budapesten 7,9 litert fogyasztott

Szerencsénk volt az 1,2 literes motorral. Életerős darab, kényelmesen elég a Swifttel közös padlólemezt használó kiskocsihoz. A 86 lóerőtől kicsivel több tüzet, nagyobb felszabadultságot vártunk magas fordulaton, de így is jó vele menni. Az autó egész eleven, ha a szorosan járó váltóval gyorsan ugrálunk a fokozatok között.

Az 1,3-as dízelt ismerjük más autókból, így tutira a nagyobbik benzines a legélvezetesebb motor a választékban. Ha nem csakis és kizárólag városi autónak vennénk a Splasht, akkor rászánnánk a 191 000 forintot az 1,2-es motorra. A 7,9 literes budapesti fogyasztásnál alacsonyabb értéket vártunk, de ennél jobbat is ki lehet hozni.

A végén a Swift kerül kevesebbe

Mi a legerősebb motorral és a leggazdagabb felszereltséggel kaptuk meg az autót, ami 3,2 milliós árat jelent, de a szubsztancia van annyira jó, hogy szerényebb változatban is legyen minek örülni.

Árban a legújabb Suzuki a Swifthez áll közel, mármint papíron. Aki betér egy kereskedésbe, hamar rájön, hogy a kedvezményeket is számolva a Swiftet olcsóbban el tudja hozni az apró egyterűnél.

Címkék: autó