Räikkönen megleckéztette a mezőnyt

A vb-címvédő Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája nyerte az 59. Forma-1-es világbajnokság második futamát, a Malajziai Nagydíjat, Sepangban. A második helyen a lengyel Robert Kubica végzett, míg a harmadik a finn Heikki Kovalainen lett. A szezonnyítón diadalmas Lewsi Hamiltont ezúttal csak az ötödikként intették le.

Kimi Räikkönen sima győzelmet aratott Malajziában, ahol Felipe Massa ismét nulla ponttal zárt. A McLarenek nem tudták tartani a pirosak tempóját, ráadásul Hamilton boxkiállásánál hibáztak, de végül így is értékes pontokat gyűjtöttek.

Sima kettős Ferrari győzelemnek nézett ki a futam kétharmadáig a 2008-as Maláj Nagydíj. A Ferrarik a rajt után azonnal elképesztő tempót mentek, nagyon hamar lerázták az üldözőket, ezzel dögunalmassá téve a futamot. Ám nem az élről induló Felipe Massa volt a nyerő.

Kimi Räikkönen sokáig követte csapattársát, majd amikor a brazil kiment tankolni, a finn megfutotta a verseny addigi leggyorsabb körét, így saját bokszkiállása után Massa elé tért vissza. Ezután könnyedén lerázta csapattársát. Lehet, hogy Massa nem bírta ezt?

A finn világbajnok első idei győzelmét aratta (AP)

26 körrel a vége előtt ugyanis a brazil eldobta a Ferrari kettős győzelmét. Úgy tűnt túl agresszíven gyorsított ki az egyik jobbos kanyarban – ő azt mondta “blokkoltak a hátsó kerekek”, ahol kitört a versenyautó hátulja, majd megpördült és sóderágyban végezte. Eddig két verseny, és Massa egyiken sem ért célba. Räikkönen számára viszont megvan az idei első győzelme, ami már a 16. pályafutása során. Az elsőt még öt éve pont Malajziában szerezte meg.

Robert Kubica élt a lehetőséggel, hogy a McLarenek büntetése miatt a második sorból rajtolhatott. Ő volt az egyetlen, aki valamennyire tartani tudta a Ferrarikat, majd Massa kiesése után simán hozta a második helyet, F1-es pályafutása eddigi legjobbját. A lengyel eredménye Ausztrália után újabb sikert jelent a BMW-nek. Főleg azért, mert – a verseny legszebb előzését bemutató – Nick Heidfeld hatodik helyével a csapat a konstruktőri pontverseny második helyén áll McLaren mögött. A német még a negyedik körben egy kanyarban suhant el Alonso és Coulthard mellett.

Ahogy az időmérőn, a futamon is Heikki Kovalainen volt jobb a két mclarenes közül, ő dobogóra is állhatott. Lewis Hamilton a rajtnál még csapattársa elé került – négy helyet javított -, de gondja volt a lágy gumikkal, majd a csapat elrontotta a kerékcseréjét: a brit pilóta az első kiállásnál 20 másodpercig állt a boxban. Ennek ellenére majdnem megcsípte a negyedik helyet, végül azonban nem tudta megelőzni Jarno Trullit, aki hosszú idő után újra kiemelkedő versenyt futott.

Mark Webber sokáig Lewis Hamiltonnal volt csatában, ám a futam végén már a hetedik helyét kellett védeni Fernando Alonsotól, aki újra pontot tudott szerezni a Renault számára.

Összességében jól alakul a Forma-1-es világbajnokság, eddig a két versenyen hat különböző pilóta állhatott a dobogóra. Nem rossz

—-Nyilatkozatok, végeredmény, pontversenyek állása—-

Nyilatkozatok
Kimi Räikkönen: “Már a rajtnál is az élre kerülhettem volna, de nem akartam kockáztatni a csapattársam ellen az első kanyarban. Aztán az első bokszkiállás után az élen hajtva képes voltam sokkal gyorsabb köröket autózni, így elég könnyű volt nyernem. Azért jobban örülnék, ha Felipe lenne a második helyen”.

Robert Kubica: “Nagyon nehéz volt a verseny, túl meleg volt az autóban. Eleinte ittam, de aztán a magammal vitt folyadék is felmelegedett, így már az sem esett jól. Az utolsó körökben már csak a célba érésre koncentráltam. De a 2006-os monzai futam után sikerült újra dobogóra kerülnöm, örülök”.

Heikki Kovalainen: “Elégedettnek kell lennünk a tegnapi büntetés után ezzel az eredménnyel. Jó nap volt ez számomra. Szeretnék fentebb kerülni, de ma azt hiszem ez volt a legtöbb, amit elérhettem.”

Sepang, Malájziai Nagydíj, végeredmény:

1. Räikkönen (Ferrari) 1:03:18.555
2. Kubica (BMW) + 19.570
3. Kovalainen (McLaren) + 38.450
4. Trulli (Toyota) + 45.832
5. Hamilton (McLaren) + 46.548
6. Heidfeld (BMW) + 49.833
7. Webber (Red Bull) + 1:08.130
8. Alonso (Renault) + 1:10.041
9. Coulthard (Red Bull) + 1:16.220
10. Button (Honda) + 1:26.214
11. Piquet jr. (Renault) + 1:32.202
12. Fisichella (Force India) egy kör hátrány
13. Barrichello (Honda) egy kör hátrány
14. N. Rosberg (Williams) egy kör hátrány
15. Davidson (Super Aguri) egy kör hátrány
16. Szato (Super Aguri) két kör hátrány
17. Nakadzsima (Williams) két kör hátrány

Kiestek:
18. Vettel (Toro Rosso)
19. Massa (Ferrari)
20. Sutil (Force India)
21. Glock (Toyota)
22. Bourdais (Toro Rosso)

A pontversenyek állása két futam után
Pilóták:
1. Hamilton 14
2. Räikkönen 11
3. Heidfeld 11
4. Kovalainen 10
5. Kubica 8
6. Rosberg 6
7. Alonso 6
8. Trulli 5
9. Nakadzsima 3
10. Webber 2
11. Bourdais 2

Konstruktőrök:
1. McLaren 24
2. BMW 19
3. Ferrari 11
4. Williams 9
5. Renault 6
6. Toyota 5
7. Red Bull 2
8. Toro Rosso 2

Következik a Bahreini Nagydíj április 6-án, Szahírban.

Részletek hamarosan…

Címkék: autó-motor