A Dakar-rali Budapestről rajtol

Két év múlva a budapesti Hősök teréről rajtol el az autósport egyik legnézettebb viadala, a Dakar-rali. A kormányt képviselő Ujhelyi István államtitkár erről december elején írt alá előszerződést Párizsban - írta a Népszabadság.

Az önkormányzati és területfejlesztési minisztérium államtitkára a lapnak megerősítette, hogy több mint egy éve folynak az előkészületek és a tárgyalások a Dakar licenctulajdonosával. Miután a kormány garanciát vállalt a több mint ötszázmillió forintos licencdíjra, december hatodikán aláírhatták az előszerződést Párizsban. Ezt követően már csak a technikai részletek vannak hátra a megállapodás véglegesítéséhez – nyilatkozta Ujhelyi.

Segítettek Szalayék

Az államtitkár az MTI-nek elmondta: csütörtökön egy szakmai, előkészítő csapattal utazik a portugál fővárosba, ahol technikai részletekről egyeztet. “A két fél megállapodása értelmében március végig szeretnénk mindenben megegyezni, és akkor aláírni a végleges szerződést. Nem titok, van még néhány buktató, de ezek már nem a magyar kormányon múlnak, hanem például azon, hogy az idei verseny, hogyan sikerül” – mondta Ujhelyi István.


A magyar indulók (MTI)


A tervek szerint a világ legnehezebb terepraliversenyén 2010-ben Budapesten lenne az autók bemutatása, a prológra pedig Veszprém megyében kerülne sor.

Ujhelyi kitért arra, maguk a Dakaron induló magyar versenyzők voltak az ötletgazdák, hogy legyen Budapesten a rajt. Ez ügyben Szalay Balázs és Palik László sokat segít az egyeztetéseken.
Az államtitkár hozzátette: a kormány kiemelten fontosnak tartja a környezetvédelmi előírásokat, sem közúton, sem a fővárosban nem lesz verseny, mindössze a ceremóniát tartják a Hősök terén.

Nullszaldó a minimum

Egy a lap birtokába jutott, a Dakar rajtjogának megszerzéséről szóló tanulmány kimutatása szerint szerencsés esetben a bevételek meghaladhatják az egymilliárd forintot, míg kedvezőtlen szcenárió esetén is legalább 780 millió forint bevétellel lehet számolni. A kiadások 300-400 millió forint körül mozoghatnak majd, ehhez azonban hozzá kell még adni a “Grand Départ” licencdíját, ami (2,2 millió euró) 552 millió forint.

A tanulmány megjegyzi: a legkedvezőtlenebb forgatókönyv esetében a magyar államnak kell 226 millióval kipótolnia a költségvetést. A kormány szerint az autós verseny legrosszabb esetben is nullszaldós lesz és kiemelt médiafigyelmet biztosít – írta a Népszabadság.

Címkék: autó-motor