A 43-as az ország egyik legnagyobb forgalmú kétszámjegyű útja, így az M43 autópálya építése nem kerülhet le az infrastruktúrafejlesztés „prioritáslistájáról” – mondta a szakállamtitkár az érintett települések polgármestereinek tartott fórumon.
Az M43-as autópálya építése bekerült a Közlekedésfejlesztési Operatív Program kiemelt projektjei közé, a kivitelezéshez kapcsolódó közbeszerzési eljárást azt követően lehet kiírni, ha létrejött az unióval a beruházás támogatási szerződése – tudatta Felsmann Balázs, aki bízik benne, hogy ez a 2008-as építési szezon előtt megtörténik.
A tárca tervei szerint a beruházás költségeinek 85 százalékát fedezné az uniós támogatás – tette hozzá.
Csicsely Gábor, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztési Zrt. projektvezetője közölte: az autópálya első 3 kilométeres szakasza az M5-ös és a régi 5-ös út között már elkészült. A Szeged és Makó közötti 31,6 kilométeres szakasz jogerős környezetvédelemi és építési engedélyei rendelkezésre állnak, a területszerzés és a régészeti feltáráshoz kapcsolódó szerződéskötés jelenleg folyik, a leletmentés tavasszal elkezdődhet.
A Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakasz építése 2009-ben kezdődhet el, és várhatóan 2011–2012 között fejeződhet be – tudatta Csicsely Gábor.