Razzia a McLarennél, Alonso a Renault-é?

Spanyol lapjelentések szerint minden vitás kérdésben megállapodott a Renault és a kétszeres spanyol világbajnok. Eközben független szakemberek látogatást tettek a McLaren istálló wokingi főhadiszállásán.

Nem volt titok, hogy a Renault mindent megtesz, hogy visszaszerezze Fernando Alonsót, ami úgy tűnik, sikerült is. A pletykák szerint a spanyol is hajlott volna, hogy visszatérjen korábbi sikerei helyszínére, ám csupán egyéves szerződést akart aláírni. Csakhogy Flavio Briatore, a Renault csapat vezetője, minimum kétéves kontraktust szeretne – írja a vezess.hu.

Spanyol lapok információi szerint mégis sikerült megegyezniük, de még nem írták alá szerződést. Briatore állítólag eredményes tárgyalást folytatott a szponzorokkal, akik hajlandóak még mélyebben a zsebükbe nyúlni, ha Alonso ül a volánnál, s van az az összeg, amiért oda ül.


Alonso és Briatore: újra együtt? (vezess.hu)


Újabb kémügy

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint a McLaren-Mercedes csapat belső információira bukkantak a Renault-nál. A FIA december 6-ra rendelte Monacóba a 2005-ben és 2006-ban – Fernando Alonso révén – egyéni és konstruktőri világbajnoki címet szerzett francia istálló vezetőit, akiknek arról kell számot adniuk, hogy miként jutottak tavaly szeptembertől idén októberig a bizalmas adatok birtokába. A dokumentumok tartalmazzák a wokingi autók pontos méreteit, valamint a legfontosabb tudnivalókat a tankolásról, a sebességváltóról, a hidraulikáról és a felfüggesztésről.

16 milliárd Alonsónak

62 millió euróról ír a spanyol AS, többféle verzió is létezik, honnan jönne a pénz. A mintegy 15,7 milliárd forintnyi összeget az AS szerint a Telefonica telefontársaság spanyol márkája, a Movistar és a BBVA spanyol bankcsoport adnák össze. Sőt átpártolna a mclarenes szerződéséből a Mutua Madrilena biztosító is, amely épp Alonso miatt ment a brit csapathoz.

Ron Dennis ugyanakkor cáfolta, hogy bármelyik spanyol szponzoruk távozna, sőt a banki és biztosítási szolgáltatássokkal foglalkozó ING sem biztos, hogy jó szemmel nézné konkurensek megjelenését a Renault-kon.

Ám lehet, hogy mexikói üzletember fizeti Alonso számláját. A spanyol Expansion lap szerint Carlos Slim, aki a világ egyik leggazdagabb embere, többek között a Telmex telekommunikációs céget is irányítja, rengeteg pénzzel szállna be, de egy másik kérése is van, amit a Guardian is megerősít.

Új csapat 2008-ban

Szerintük a Renault teljesen lecseréli a pilótagárdáját, azaz sem Giancarlo Fisichella, sem Heikki Kovalainen nem marad a csapatnál 2008-ban. Alonso csapattársa Nelsinho Piquet a csapat jelenlegi tesztpilótája lesz. Slim már támogatja a GP2-ben szereplő Bruno Sennát is a brazil telefontársaság, az Embratel segítségével, neki ugyanis spanyol ajkú pilóták kellenek. Piquet pedig Senna unokaöccséhez hasonlóan brazil.

Ez valószínűleg Fisichella Forma-1-es pályafutásának végét jelenti, amely 11 éve a Minardinál kezdődött. 196 nagydíjon indult, közülük hármat sikerült megnyernie. Jobb helyzetben van Kovalainen, aki 2006-ban első idényét töltötte a Forma-1-ben, ő az egyik esélyes, hogy Alonso helyére a McLarenhez szerződjön.

Alonso esetében a Red Bull és a Toyota is bejelentkezett, amelyek rengeteg pénzt és akár egyéves szerződést is adtak volna a spanyolnak. Itt viszont hiányzik a győztes autó, Alonso viszont szeret nyerni. Vélhetően semmi másra nem vágyik, minthogy jövőre legyőzze Hamiltont.

—-Figyelik a McLarent—-

Csütörtökön az angol Daily Mail jelentette, hogy az elmúlt két napban független szakértők csoportja járt a McLarennél, Ferrari-hatások után kutatva a wokingi istálló 2008-as autóján. A csapat komputereit átvizsgálták, többdoboznyi dokumentumot magukkal vittek, és szemügyre vették a jövő évi autó dizájnterveit.

A brit–német istálló szóvivője sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta a hírt. „A Motorsport Világtanács (WMSC) ítélete kimondta, hogy rendszeresen ellenőrizni fogják a csapatot, és mi természetesen teljes mértékben együttműködünk a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA)” – közölte a McLaren képviselője. A FIA egyelőre nem kommentálta a Daily Mail információit.


Alaposan átvizsgálják a McLareneket (vezess.hu)


A szervezet elnöke, Max Mosley egy néhány hete készült interjúban elárulta, hogy a McLaren 2008-as autóját csak egy részletes decemberi vizsgálat után engedik nevezni a szezonra, miután az MP4–23 tervezésekor a csapat birtokába jutottak a Ferrari műszaki adatai. A kémügy miatt a McLarent a konstruktőri versenyből kizárták, és 100 millió dolláros pénzbüntetéssel sújtották.

Ponthátránnyal indulhat a McLaren


„A nehézség abban áll, hogy olyan McLaren-alkatrészt nem fogunk találni, amit a Ferrarinál terveztek, ellenben ötleteket találhatunk. A technológiának és a motorsportnak ezen a szintjén, ha a tervező kap egy ötletet, akkor annak felhasználásával olyan alkatrészt készíthet, amely akár egyáltalán nem is hasonlít az eredetire. Az ötleteket fogjuk kutatni” – magyarázta Mosley.

„Nem lesz könnyű találni valamit. Azonban lesznek olyan forrásaink, amelyek segíthetnek ebben. A vizsgálat alapos lesz, külső szakértők bevonásával is biztosítjuk, hogy a McLareneken ne lehessen semmi a Ferrari szellemi tulajdonából.”

Ha a vizsgálat eredményt hoz, a wokingi csapat nem számíthat arra, hogy egy ejnye-bejnyével megússza: „Ha nyomát találjuk a Ferrarinak, meg kell fontolni a jogi lépéseket. Nem feltétlenül kerülnek kizárásra, valószínűbb a pontlevonás” – latolgatta az elnök.

Címkék: autó-motor