Kistestvér

A hatalmas Touareg immár nincs egyedül a Volkswagen SUV-kínálatában. Az új modell, a Tiguan kompakt méretű karosszériája különleges technikát rejt.

A Volkswagen szerint a Tiguan azokhoz szól, akik élvezik az SUV-k egyéni megjelenését és sokoldalúságát, ugyanakkor agilis, variálható és prémiumminőségű autót szeretnének vezetni. Ez valóban a siker receptje lehet a kompakt VW számára, de önmagában még nem elegendő, ezért a gyár valóban értékes tartalommal töltötte meg az új kocsit. Például ez az első SUV, amelybe olyan parkolóasszisztens került, amely képes majdnem automatikusan parkolni; a vezetőnek csak a féket kell kezelnie a manőver végén.


A vezetési szokásokat ismerve a VW alaposan felkészítette terepjáróját a nagyvárosi használatra. A három kínált felszereltségi szintből kettő (Trend & Fun és Sport & Style) elsősorban a látványra, a divatos megjelenésre és a használati értékre helyezi a hangsúlyt. A harmadik, Track & Field változat viszont tényleg terepre termett: az első terepszög ennél például 28 fokos (a másik két változaté csak 18 fok), valamint a vezetést segítő elektronikus rendszerekben kifejezetten terepre hangolt programok is helyet kaptak. Az állandó 4MOTION összkerékhajtás minden verzióban szériatartozék.

A Tiguan motorválasztéka abban a tekintetben különleges, hogy valamennyi erőforrása feltöltött. Benzinesből – turbófeltöltéssel vagy turbóval és kompresszorral együtt – hármat kínál a gyár, a négyhengeresek teljesítményskálája 150, 170 és 200 lóerő. A két dízel is négyhengeres (140 és 170 lóerővel), és már most teljesítik a csak 2009-ben életbe lépő Euro-5-ös emissziós normákat. Váltóműből csak hatfokozatú van: az egyik kézi, a másik automatikus. A Tiguan szerkezetének strapabírását jól mutatja, hogy a vontatható tömeg két és fél tonna, már-már kisteherautós érték.

Ami a csomagteret illeti, rendelhető bele dupla padló, csomagszervező rendszer, valamint kapható vízszintes helyzetbe ledönthető jobb első üléstámla is, ha valaki előre tudja, hogy sokszor szállít majd hosszú tárgyakat. A hátsó támla 60:40 arányban osztott, maga az ülés 16 centiméteres sínen tologatható előre-hátra, a támla dőlésszöge pedig több fokozatban állítható, így az utas- és a csomagtér még a szokásosnál is jobban variálható.

A hátsó pad egyébként magasabban van, mint az első ülések, így az utasok innen is jól kilátnak; főleg, ha még az opcióként kínált, egyre divatosabb panoráma-üvegtetőt is megrendelik az autóhoz. A szokásos érintőképernyő és a kevésbé elterjedt terepnavigációs üzemmód mellett a navigációs rendszer érdekessége a 30 gigabájtos merevlemez, amelyen zenék, fényképek tárolhatók, és összekapcsolható egy notebookkal.

Címkék: trend