Keleti is, nyugati is

A Citroën C-Crossert a Mitsubishivel karöltve építették meg a franciák. Mindkét fél azt tette hozzá, amiben igazán erős, így a Japánban összeszerelt, Franciaországban dizájnolt szabadidő-autót PSA-dízel hajtja.

Annak ellenére, hogy a C-Crossert a francia és a japán mérnökök közösen alkották meg, az autó külsején egyértelműen a francia hatás dominál. Ez kifejezetten szerencsés dolog; a karosszéria egyszerre impozáns és harmonikus, az utastér pedig egyszerűen szép. Az ergonómia is megfelelő, s bár a kormány nem állítható tengelyirányban, az utastér jó és könnyű variálhatósága kárpótol ezért. A második üléssor támlájának dőlésszöge állítható, ráadásul az ülőlap tág határok között tologatható előre-hátra, így hatalmas a lábtér.

A csomagtér is tágas, de csak addig, amíg a raktér padlójából ki nem hajtjuk a kétszemélyes harmadik padot. A meglehetősen körülményes művelet eredményeként a C-Crosser hétszemélyessé válik, bár a harmadik sorban jó eséllyel csak gyerekek utaznak majd. Ha viszont a teljes csomagtérre szükség van, a francia-japán autó a raktérből vezérelhető kényelmes megoldást kínál a fotelek eltüntetésére: csak egy gombot kell megnyomni, és a 60/40 százalékban osztott második üléssor engedelmesen előrebukik.


A csendesen működő, 160 lóerős, 2,2-es HDi motor kétezres fordulattól lendületesen húz, s a hatfokozatú váltóval jól kiaknázható az ereje. A gyártók nem csináltak titkot abból, hogy nem terepjárót készítettek: a 17,6 centis hasmagasság amúgy is legfeljebb csak a földutakra lenne elég, s a kihajtás sem igazán terepjárós.

A váltó melletti forgókapcsolóval három üzemmód közül választhatunk, és az esetek túlnyomó részében valószínűleg elég lesz az elsőkerék-hajtás is. A menet közben is kapcsolható 4WD állásban a rendszer a tapadási feltételektől függően osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, a LOCK üzemmódban pedig körülbelül másfélszer annyi nyomaték jut a hátsó tengelyre. Mindez elég arra, hogy a lefagyott aszfalttal vagy a felázott bekötőúttal gond nélkül megbirkózzon a kocsi – ebben a kategóriában amúgy sem várnak el többet a vásárlók.

Az árkategóriában viszont már erősek az elvárások. 8,89 milliós árával a C-Crosser a Citroën harmadik legdrágább modellje, s ezért a pénzért rendkívül bőséges az alapfelszereltség. Olyannyira, hogy a Citroën alapváltozatához mindössze négy extra rendelhető: a napfénytető, a tolatókamerával kombinált navigációs rendszer, a 18 colos könnyűfém felni és a metálfényezés.

Címkék: trend