Hamilton kiesett, újra nyitott a vébé

Történelmet írhatott volna a McLaren fiatal pilótája, ám a bokszkiállásnál a kavicságyba csúszott, és nem tudta folytatni a Kínai Nagydíjat. A győzelmet Kimi Räikkönen szerezte meg, a címvédő Fernando Alonso előtt. Még mind a hárman világbajnokok lehetnek.

A McLaren hibája miatt Lewis Hamilton teljesen elkopott gumikkal képtelen volt befejezni a versenyt. A brit újonc körökön keresztül szenvedett a Bridgestone-abroncsokkal, csapata csak későn reagált, és a 22 éves vébééllovas közvetlenül a bokszutca előtt a kavicságyba csúszott.

A világbajnokság tehát nem dőlt, a továbbra is élen álló briten kívül még Räikkönen és Alonso is révbe érhet két hét múlva Interlagosban. A finn a verseny jelentős részében Hamilton mögött haladt, a már említett gumiproblémák miatt az első boxkiállás után megszerezte a vezetést, és nem is adta többet át a riválisoknak. A címvédő Alonso egy helyet javítva a rajthoz képest második lett, és négy pontra megközelítette csapattársát. A finn hét ponttal van lemaradva az utolsó futam előtt, de nem szabad őt sem leírni, hiszen több győzelme van mint a két mclarenesnek, és pontegyenlőség esetén ez dönt a vébécímről.


Räikkönen a célban (dpa)


A Japán Nagydíjhoz hasonlóan ismét nedves aszfalton rajtolt el a mezőny, az élen a két élcsapat versenyzői megőrizték a pozíciójukat. A lassan felszáradó pályán az első boxkiállás után is maradt a Hamilton, Räikkönen, Massa, Alonso sorrend. A pilóták új gumikat nem kaptak, mivel fennállt annak a veszélye, hogy ismét leszakad az ég.

A 27. körtől szemmel is látható volt, hogy Hamilton kocsija rettenetesen csúszkál, a riválisok hatalmas léptekkel hozták be az addig kiautózott előnyt, volt olyan kör, amelyben Alonso hét (!) másodperccel volt gyorsabb a britnél. A McLaren azonban érthetetlen módon, halogatta a kerékcserét, és ennek meg is lett a böjtje. A 31. kör végén Hamilton végre bejöhetett, de a még mindig nedves boxutca-bejáratnál kicsúszott, és a McLarenje a sóderágyban ragadt.

Räikkönen a hátralévő körökben simán megőrizte az elsőségét, Alonso pedig a második kiállás után befogta a másik ferrarist. A Japánban is szenzációsan versenyző, de egy súlyosat hibázó Vettel ismét megmutatta, hogy az elkövetkező években számolni kell vele. A mindössze 20 éves német a Toro Rossóval a 17. helyről rajtolva a negyedik helyet szerezte meg. Csapattársa Antonio Liuzzi a hatodik helyét a BMW-s Heidfelddel szemben védte meg. Elképesztő teljesítményt mutatott Jenson Button is. A csapat által is lesajnált idei Hondával az ötödik helyig hajtott a brit.

Nyilatkozatok (Vezess.hu)
Kimi Räikkönen: Gond volt a gumikkal és a kocsival is a verseny első felében, végig alulkormányozott volt. Aztán amikor száradt a pálya javult a helyzet. Remekül alakult a verseny, sikerült megelőznöm Lewis-t is. Nehéz verseny volt, de a csapat jó munkát végzett, elégedett vagyok. A végén Fernando nagyon igyekezett, úgy tűnt utol is ér, de utána sikerült javítanom. Tavaly Felipe nyert, és erős volt a csapat Brazilíában, de nem egészen tőlünk függ, hogy mi lesz a bajnokságban. Nagyon nehéznek ígérkezik az a futam.

Fernando Alonso: Jól ment a verseny, és ez az eredmény is jó a végén. Ez a pár pont nagy segítséget nyújt. Jó küzdelem volt Felipével,de nem tudtam megelőzni, aztán ő kiállt tankolni és akkor gyorsulhattam egy kicsit. Amikor pedig én száraz gumikkal elé tértem vissza, majdnem elment mellettem, mert a bokszutcánál nagyon csúszott az aszfalt. Ám sikerült találnom egy száraz csíkot és megtartottam a helyet. Remélem, hogy jó versenyt tudok futni Brazíliában. Nagyon drámai helyzetnek kell lennie, hogy megnyerjem a bajnokságot, egy normális versenyen ez nem sikerülhet.

Felipe Massa: Nagyon nehéz körülmények voltak a versenyen, főleg amikor a száraz gumikat feltettük. Aztán sikerült javítanom a tempómon, de nem volt lehetőségem nyerni. Azt hiszem ilyen körülmények között harmadiknak lenni, nem rossz eredmény.

—-Végeredmény, pontversenyek állása—-

A Kínai Nagydíj végeredménye:
1. Räikkönen (Ferrari) 1:37:58.395
2. Alonso (McLaren) +9.800
3. Massa (Ferrari) +45.800
4. Vettel (Scuderia Toro Rosso) +53.500
5. Button (Honda) +1:08.600
6. Liuzzi (Scuderia Toro Rosso) +1:13.600
7. Heidfeld (BMW) +1:14.200
8. Coulthard (Red Bull) +1:20.700
9. Kovalainen (Renault) +1:21.100
10. Webber (Red Bull) +1:24.600
11. Fisichella (Renault) +1:26.600
12. Wurz (Williams) +1 kör
13. Trulli (Toyota) +1
14. Sato (Super Aguri) +1
15. Barrichello (Honda) +1
16. Rosberg (Williams) +2
17. Yamamoto (Spyker F1) +3

Kiestek:
18. Kubica (BMW) +23
19. Hamilton (McLaren) +26
20. R. Schumacher (Toyota) +31
21. Sutil (Spyker F1) +32
22. Davidson (Super Aguri) 45

Leggyorsabb kör: Felipe Massa 1:37.454 p


Hamilton autóját elszállítják (dpa)


A pontversenyek állása 16 futam után (még 1 van hátra):
Pilóták:
1. Hamilton 107
2. Alonso 103
3. Räikkönen 100
4. Massa 86
5. Heidfeld 58
6. Kubica 35
7. Kovalainen 30
8. Fisichella 21
9. Rosberg 15
10. Coulthard 14
11. Wurz 13
12. Webber 10
13. Trulli 7
14. Vettel 6
15. Button 6
16. Schumacher 5
17. Takuma Sato 4
18. Liuzzi 3
19. Sutil 1

Csapatok:
1. (és már világbajnok) Ferrari 186
2. BMW-Sauber 94
3. Renault 51
4. Williams 28
5. Red Bull 24
6. Toyota 12
7. Toro Rosso 8
8. Honda 6
9. Super Aguri 4
10. Spyker 1
A McLaren-Mercedes összes 2007-ben szerzett pontját törölték.

Következik: Brazil Nagydíj (október 21., Interlagos)

Címkék: autó-motor