Magyar Nagydíj: Fernando Alonso indul az élről

Fernando Alonso indulhat az élről a 22. Forma-1-es Magyar Nagydíjon. A spanyol címvédő megkérdőjelezhető körülmények között szerzete meg a rajtelsőséget legfőbb riválisai előtt.

A rajtsorrendről döntő szombati időmérő edzésen Alonso mögött csapattársa, az összetett vb-pontversenyben élen álló brit Lewis Hamilton, illetve a BMW-Saubert kormányzó német Nick Heidfeld végzett.

Az edzés első tizenöt perce nem okozott meglepetést annak ellenére, hogy már ekkor kiesett a tavalyi győztes brit Jenson Button. A Honda idei gyengélkedése lehet a magyarázat arra, hogy az angol mellett csapattársa, a brazil Rubens Barichello sem jutott a legjobb 16 közé (ellenben ismét odapörkölt a gyáriaknak a Super-Aguri, hisz a brit Anthony Davidson kifejezetten jó idővel lépett tovább).

A hondások mellett az utolsó mért körében Giancarlo Fisichella által feltartott sokadszorra újonc japán Szakon Jamamoto (Spyker), illetve csapattársa, a német Adrian Sutil, valamint a szintén német Sebastian Vettel (Toro Rosso), és a japán Szato Takuma (Super Aguri) búcsúzott.

Massa vesszőfutása

A folytatásban már drámaian alakultak a dolgok – s ennek többek között a Ferrari, pontosabban a brazil Felipe Massa itta meg a levét. Az elején a magyarországi hétvégén ismét remeklő Toyota, azaz Jarno Trulli (Toyota) „robbantott”: az olasz egy 1:20 alá tornázta a legjobb időt, ám másodpercekkel később Hamilton kegyetlen tempót diktált, és 1:19.301-re szorította le legjobb teljesítményét.

A McLaren erőfitogtatása folytatódott, hisz nem sokkal később Alonso is hasonló időt ment.

Mindeközben megkezdődött Felipe Massa kálváriája. A 3. szabadedzésen parádézó dél-amerikai utolsó „nagy dobására” készülvén behajtott a depóba, ám a felkészültnek és koncentráltnak aligha nevezhető olasz szerelő-személyzet előbb arról feledkezett meg, hogy a brazil rendre rosszul teljesített a puhább keverékű abroncsokkal (ez még nem lett volna akkora baj) – ám üzemanyagot sem öntöttek az autóba.

Bár Massa idejében felismerve a hibát még a boksz-kijárat előtt lefékezett – így visszatolhatták – az abroncsok a sok állástól nem érték el az üzemi hőmérsékletet, s ez a pilóta edzésébe került. Csak a 14. helyre volt jó, így az olasz Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), a brit Anthony Davidson (Super Aguri), az osztrák Alexander Wurz (Willliams), a finn Heikki Kovalainen (Renualt), valamint a brit David Coulthard (Red Bull Racing) társaságában kiszorult a legjobb tízből.

Hamilton parkolópályán

A záró felvonásban óriási taktikai csata kezdődött a legjobbak között. Amolyan kiszorítósdi indult meg a pilóták között, s az ámokfutásban Fernando Alonso domborított igazán. Valamivel kevesebb mint négy perccel a vége előtt mindenki magasabb fokozatra kapcsolt. Elsőként Hamilton ment egy szenzációs kört, ám ekkor még nyilvánvaló volt, hogy többen is válaszolhatnak. Alonso azonban egyszereplősre változtatta a küzdelmet. Előbb csapattársát várakoztatta sportszerűtlenül addig, ameddig csak lehetett (11 másodpercet pepecselt, miközben mutatták neki az indulást jelző táblát), majd addig lavírozott a gyors körön érkező Kimi Raikkönen előtt, hogy a finn is „elszállt”.

A sportszerűtlenséget a csapatfőnök Ron Dennis jókora felháborodással, míg a spanyol remek teljesítménnyel fűszerezte, hisz a gyors körén megjavította Hamilton addigi legjobb idejét, s így az élről várhatja a folytatást egy olyan futamon, ahol rendszerint csak a boxban lehet előzni.

A dobogósok nyilatkozatai:

Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes):
“Nagyon jól megy eddig ezen a hétvégén, sikerült megtalálnunk a megfelelő beállításokat. Úgy tűnik, az autót erre a pályára találták ki. Azt hiszem, van esélyünk arra, hogy megnyerjük a vasárnapi futamot.”


Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes):
“Fantasztikus munkát végzett a csapat, nagyon jó köröket mentem. A második szakaszban voltam a leggyorsabb, itt egy keményebb keverékű gumit használtunk, szerintem ez lesz a tökéletes megoldás. Nagyon várom már a versenyt, szerintem jól fogunk teljesíteni. Úgy érzem, épp annyi hiányzott az utolsó köröm megkezdéséhez, amennyit a boxban töltöttem várakozva.”


Nick Heidfeld (német, BMW-Sauber):
“A mi csapatunk is sokat foglalkozott a gumiválasztással. Vasárnap nagyon szeretnék a dobogóra állni, sokan azt mondják, csak a harmadik legjobb csapat vagyunk, tény, hogy nehéz lesz megelőzni a Ferrarikat, de mindent megteszek majd, hogy visszaszorítsam Kimit.”

Forma1 – Magyar Nagydíj 2007

Időmérő edzés:

1. Fernando Alonso (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:19.674 – Q3
2. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1:19.781 – Q3
3. Nick Heidfeld (német, BMW) 1:20.259 – Q3
4. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.410 – Q3
5. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) 1:20.632 – Q3
6. Ralf Schumacher (német, Toyota) 1:20.714 – Q3
7. Robert Kubica (lengyel, BMW) 1:20.876 – Q3
8. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) 1:21.079 – Q3
9. Jarno Trulli (olasz, Toyota) 1:21.206 – Q3
10. Mark Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:21.256 – Q3
11. David Coulthard (brit, Red Bull-Renault) 1:20.718 – Q2
12. Heikki Kovalainen (finn, Renault) 1:20.779 – Q2
13. Alexander Wurz (osztrák, Williams-Toyota) 1:20.865 – Q2
14. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:21.021 – Q2
15. Anthony Davidson (brit, Super Aguri-Honda) 1:21.127 – Q2
16. Vitantonio Liuzzi (olasz, STR-Ferrari) 1:21.993 – Q2
17. Jenson Button (brit, Honda) 1:21.737 – Q1
18. Rubens Barrichello (brazil, Honda) 1:21.877 – Q1
19. Takuma Szato (japán, Super Aguri-Honda) 1:22.143 – Q1
20. Sebastian Vettel (német, STR-Ferrari) 1:22.177 – Q1
21. Adrian Sutil (német, Spyker-Ferrari) 1:22.737 – Q1
22. Szakon Jamamoto (japán, Spyker-Ferrari) 1:23.774 – Q1

Címkék: autó-motor