iPhone: siker vagy bukás?

Az Apple három televíziós reklámban mutatta be új fejlesztését, amely a hónap végén jelenik meg a boltokban. A dátumot (juni 29.) és a készülékek tervezett árát a cég szóvivője is megerősítette.

A három televíziós reklámban a készülék különböző funkcióit és kiegészítőit helyezték előtérbe, így külön kihangsúlyozták a viszonylag nagy érintőképernyőt, a videólejátszás lehetőségét, a zenelejátszást, valamint a képtárolást. A reklámok az Apple honlapján is megtekinthetők, így nem maradunk le semmiről, legalábbis ami a hivatalos információkat illeti.

A cég szóvivője az ismételt kérdésekre reagálva megerősítette, hogy a készülékek június 29-én jelennek meg a boltok polcain, egészen pontosan az Apple saját, illetve a partnerként közreműködő AT&T üzleteiben és természetesen online rendelési lehetőséget is biztosítanak az érdeklődőknek. A megjelenést meglehetősen nagy várakozás előzi meg házon belül és kívül is, mivel sokak szerint most dől majd el, hogy a cég imázsa és eddigi sikerei elegendők lesznek-e a mobil szférában történő megkapaszkodásra vagy sem. Jobsék természetesen bíznak egy jó rajtban és egy tekintélyes szelet kiharapásában.


Sikerre ítélt készülék?


Azt már tudni lehet, hogy az iPhone – amelyet már a megjelenés előtt jóval korábban lemásoltak – több különböző változatban bukkan majd fel. Az ár 500, illetve 600 dollár lesz, ami elsősorban a memória méretétől függ, vagy a készülék nem lesz éppenséggel olcsó. Mindazonáltal, ahogy az a januári bemutatón is elhangzott, a telefonok a népszerű iPod zene- és videólejátszók egyes funkcióinak támogatásával komoly bázist építhetnek ki, vagyis az Apple számít a rajongók érdeklődésére.

Steve Jobs maga a napokban 10 millió értékesített iPhone készüléket ígért 2008-ra, ám ezt a kijelentést a szakértők szkeptikusan fogadták. Elsősorban azért, mert a piac 1 százalékának megkaparintása elég nehéz lesz a már korábban megjelent és népszerű olcsó készülékekkel szemben, és a kései debütálás még tovább rontja az esélyeket.

Címkék: tech