Kapcsolódó linkek
„A sport és a turizmus itt tetten érhetően összekapcsolódik. Már nagyon közel vagyunk a megállapodáshoz, bízom abban, hogy rövidesen olyan sajtótájékoztatóra is sor kerül, amelyen már a budapesti rajtot népszerűsítik” – mondta Ujhelyi István, a sportért és turizmusért is felelős Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára.
„Dolgozunk a budapesti rajttal kapcsolatos megállapodáson, szeptemberben kiderül, mikor kerülhet erre sor” – fogalmazott Étienne Lavigne, a Dakar versenyigazgatója. Lavigne szólt a Dakar 2007 tapasztalatairól, és ismertette a jövő évi viadal legfontosabb adatait: a száguldás január 5-én kezdődik Lisszabonban, és január 20-án a szenegáli fővárosban, a Rózsaszín-tó partján fejeződik be.
A karaván néhány napot tölt a portugál fővárosban a technikai gépátvétellel, majd két szelektív szakaszt teljesít, mielőtt behajózna Afrikába. Ezt követően jó néhány embert próbáló feladat várja a versenyzőket, amíg eljutnak a dakari célállomásig. Az autós, motoros és kamionos indulók átszelik Marokkót és Mauritániát, a szünnap pedig január 13-án lesz Nouaksotban.
A 30. Dakar-ralin a szelektív szakaszok hossza majdnem 6000 kilométer – ilyen sok versenykilométert 2002 óta nem kellett teljesíteniük az indulóknak. Legutóbb kevesebb mint 5000 kilométert tett meg a mezőny.
A népszerűsítő sajtótájékoztatón ott volt Stéphane Peterhansel, a Dakar kilencszeres bajnoka: a francia sportember hat alkalommal motorkerékpáron, háromszor pedig – legutóbb az idén – gépkocsival nyerte meg a versenyt. „Huszadszor vágok neki a távnak, 1988-ban próbálkoztam először a Dakaron” – így a francia klasszis. „Hajdanán a tévén keresztül szerettem bele a versenybe, és rabul ejtett a csodás afrikai táj egzotikus szépsége. Ma is a foglya vagyok.”