Gondban a Ferrari, válságstáb a Renault-nál

A maláj nagydíjon akár el is romolhat Kimi Räikkönen Ferrarijában a motor, ugyanis már Melbourne-ben is gondok voltak vele. A világbajnoki címvédő, Renault-csapat a szezonnyitón nem szerepelt a legjobban, ezért már bele is kezdtek az idei modell továbbfejlesztésébe.

Bár az Ausztrál Nagydíjat fölényesen megnyerte, Räikkönen és a Ferrari mégsem lehet nyugodt. Kérdéses, hogy kibírja-e majd a sepangi hőséget Kimi motorja a jövő hét végén, ugyanis az olasz csapatnál elismerték, hogy már az ausztrál nagydíjon is gondok voltak a hűtéssel. A kétversenyes motorszabály következtében aggódnak a Ferrarinál, érthető, hogy nem örülnének, ha az egyik pilóta megint hendikeppel indulna a versenyen motorcsere miatt, vagy épp a futamon robbanna le.

A hibát a csapat motorokért felelős vezetője, Gilles Simon egy finn újságnak nyilatkozva megerősítette. Elmondta, hogy az ausztrál versenyen elfolyt az autóból a hűtővíz, a futam vége felé a motor túlmelegedett, de nem károsodott.


A hûtéssel vannak gondok (vezess.hu)


Gőzerővel fejleszt a Renault

Mivel a Renault idei autója, az R27 Melbourne-ben csak a negyedik volt az erősorrendben a Ferrari, a McLaren és a BMW után, a világbajnok csapat gyors fejlesztésbe kezdett. A legfőbb céljuk az új Bridgestone gumi és az autó jobb összhangjának megtalálása.

Úgy tűnik, hogy a Renault-t tényleg nagyon érzékenyen érintette a Michelinről Bridgestone abroncsokra való váltás, de most igyekeznek beérni a riválisokat. A német Sport Bild szerint a csapatfőnök, Flavio Briatore utasította a Renault mérnökeit, hogy kezdjenek el dolgozni az új autón, hogy az első európai futamon, Spanyolországban már be is vethessék. A Renault fejlesztői a problémát a felfüggesztésben látják, ami a Bridgestone gumikkal nem éri el a legjobb tapadást. Az R27B-n főleg ezen akarnak javítani.

Címkék: autó-motor