Kimúltak a VHS-filmek

Egy online áruház igazgatója szerint 2006-ban „csendben kimúlt a VHS-formátum", a június 6-án megjelent Bambi 2. óta újabb kiadványról nem tud a cég, és a régebbi videokazetták utángyártása is megszűnt.

A NetPiac ügyvezetője elmondta, hogy tavaly DVD-n a Sissi – A magyarok királynéja című háromrészes sorozatot vették meg a legtöbben az online áruházban. Kis Ervin Egon tájékoztatása szerint a Romy Schneider főszereplésével 50 éve készült osztrák trilógia december 5-én jelent meg DVD-n, és egy hónap alatt a lista élére került.

A Top 100 DVD 2006 elnevezésű összesítés szerint a Sissi-trilógia után a Ponyvaregényt és Az angol beteg című filmet vásárolták meg a legtöbben az internetes áruházban. A toplista élmezőnyében szerepel még az Indul a bakterház, a Különben dühbe jövünk, az Abigél, Az élet szép, a Büszkeség és balítélet, a Dogma és a Sin City – A bűn városa.

A cég összegzése szerint 2006. a régi és az olcsó filmek éve volt az online DVD-piacon. 1999 és 2004 között szinte minden évszakra jutott egy-egy siker a Mátrix, A Gyűrűk Ura, a Star Wars és a Harry Potter aktuális epizódjaiból. Az első változást 2005. hozta, amikor az ezer forint alatti DVD-k tömeges megjelenése letaszította a toplisták éléről a hollywoodi szuperprodukciókat; ez a tendencia tavaly is folytatódott.

Az első száz legjobban fogyó DVD között tíznél kevesebb friss film volt tavaly. A Harry Potter és a tűz serlege tavaly áprilisi megjelenését leszámítva igazi nagy „durranás” nem volt, az eladási toplistán az első nem akciós, friss film a 32. helyen álló Üvegtigris 2., A Da Vinci-kód is a 79. helyre szorult.

Tavaly több magyar film is megjelent DVD-n, amelyek jobbára sikeresek is voltak. Az internetes áruház eladási listájának első száz helyezettje között találhatók Bujtor István Ötvös Csöpi-filmjei, továbbá A tanú, a Valami Amerika, az Egy magyar nábob, a Kárpáthy Zoltán és az Egészséges erotika.

A nagy hollywoodi cégek magyarországi képviselői elsősorban még a hagyományos értékesítési struktúrákban gondolkoznak. Sikerfilmjeiket inkább a nagyáruházakban értékesítik, nem nagyon foglalkoznak az internetes lehetőségekkel – mondta Kiss Ervin Egon. Az ügyvezető igazgató információja szerint az internetes DVD-eladások az összes értékesítés 4-5 százalékát teszik ki.

Címkék: Magazin