Leleplezték a világbajnok új kocsiját

Egészen addig, amíg folytatjuk jó szereplésünket, és az élmezőnyben leszünk, addig nem kérdéses a jövőnk a Forma–1-ben – mondta Carlos Ghosn, a Renault elnöke a csapat 2006-os autójának bemutatóján, cáfolva a távozásukról szóló lapértesüléseket.

A Forma–1-et korábban pénznyelőnek vélő Ghosn ezúttal némileg más álláspontot képviselt: nyilvánvaló, hogy a márkát Európában és Franciaországban ismerik, nem kétséges, hogy tudják az F1-ben versenyzünk. De ha olyan országokba megyünk, ahol a Renault nem annyira ismert, lásd India, Kína, Japán vagy a dél-kelet ázsiai régió, a Forma–1-es bajnokság megnyerése jelentősen javít a márka ismertségén. Mindazonáltal az elnök szavaiból azt lehetett kivenni, hogy a csapat hosszú távú jövője érdekében idén is hozni kell a bajnoki címet.

Persze az eredeti tervek szerint hivatalosan is leleplezték a 2006-os Renault versenyautót, amelyet a spanyolországi tesztek alapján már lehetett ismerni. Kívülről teljesen hasonló a tavalyi modellhez, az R25-höz, mintha csak annak egy fejlesztett változata lenne – mondta Giancarlo Fisichella, a csapat pilótája a kocsiról, majd így folytatta: Fantasztikus az autó, ugyanolyan jó vezetni, mint az R25-öt. Úgy gondolom, a motorrészleg is kiváló munkát végzett. Az új V8-as RS26 persze sokkal gyengébb, mint a V10, de nem olyan rossz, mint ahogy az emberek beszéltek róla.

A Renault a többi csapathoz képesett viszonylag későn kezdte meg új autója tesztelését, miután nem akartak egy átmeneti autót is építeni, az új karosszériába viszont túlságosan bonyolult lett volna beszerelni a 72 fokos V10-est. Erről így vélekedett Briatore: Nem látom értelmét a motor novemberi tesztelésének, hogy aztán három kör után tönkremenjen. A motorunk az első teszten 1000 kilométert futott, ez az, ami számít.


… és az új motor (Vezess.hu)

Most először a Renault versenyautóját már nem hat-, hanem hétfokozatú váltóval szerelik fel, ami jobban vezethetővé teszi a kisebb nyomatékkal bíró autót, tudtuk meg Rob White-tól, a Renault motorokért felelős technikai igazgatójától. Hiába lett 600 köbcentivel kisebb a motor hengerűrtartalma, nem lesz jelentősen kisebb a motorok fogyasztása, miután a kisebb teljesítmény miatt a pilóták többet hajtanak majd padlógázzal, azaz a motorok sokkal több „dőt töltenek” a magasabb fordulatszám-tartományban. Az új V8-asnál az átlagos fordulatszám 3-400 fordulat/perccel közelebb lesz a leszabályozáshoz, mint korábban.

A csapat minden tagja bízik benne, hogy az új autóval megismételhetik a sikert, Fisichella határozottan kijelentette, idén ő akar világbajnok lenni. Talán Fernando Alonso volt a legvisszafogottabb: Számomra 2006 egy újabb kihívás. Tavaly bajnok voltam, de ennek most vége, minden kezdődik előröl. Az évnek ebben az időszakában nem mondhatjuk, hogy bajnokok leszünk, de természetesen harcolni akarok érte.


A világbajnok, a nagy reménység és Fisico (Vezess.hu)

100 éve egy Renault nyerte meg az első Grad Prix-t, Szisz Ferenccel a volánnál, ami jó ómen lehet a 2006-os évre a Renault F1-csapat számára, annak ellenére, hogy már tudják, az év végén Alonso elhagyja őket. „Még fiatal vagyok, új kihívásra van szükségem 2007-től, így olyan döntést hoztam, amely szerintem a legjobb a karrierem szempontjából. Idén azonban ismét a maximumot fogom hozni a Renault-val.” – mondta a McLaren-hez távozó pilóta.

Briatore már megkezdte Alonso utódjának keresését, hiszen Heikki Kovaleinen lett a csapat tesztpilótája idén, aki 2004-ben az F1-világbajnok Michael Schumachert és a ralivilágbajnok Sébastien Loeb-öt legyőzve nyerte meg a bajnokok tornáját.

Címkék: autó