Németország élen jár az online vásárlásban

A nyugat-európaiak és a skandináv országok lakói is szeretnek gyakran a világhálón vásárolni, ám leginkább a németeket hódította meg az online kereskedelem varázsa. Ez derült ki az European Interactive Advertising Association (EIAA) aktuális jelentéséből.

Az EIAA rendszeresen közzéteszi jelentését az európai online kereskedelmi szokásokról. A szövetség az internetes kereskedőket tömöríti, de tagja még számos nagyvállalat is, így többek között a T-Online, az AOL és a Yahoo!. A felmérés elkészítéséhez tavaly ősszel és télen összesen 7000 felhasználót kérdeztek meg a szakemberek. Nagy-Britanniát, Németországot, Spanyolországot, Franciaországot, Olaszországot egyenként ezer-ezer, a skandináv államokat együtt ezer, míg Belgiumot és Hollandiát 500-500 internetező képviselte.

A német internetezők 80 százaléka vásárolt már fél éven belül legalább egyszer az interneten. Nyugat-Európában ugyanakkor ez az érték átlagosan csupán 66 százalék. „A németekről bebizonyosodott, hogy egyértelműen elnyerte a tetszésüket az online vásárlás” – mondta a felmérés ismertetésekor René Lamsfuss, az EIAA kutatócsoportjának tagja.

Bár a németek tíz árucikket rendelnek meg a világhálón lévő boltokban – kétszer annyit, mint bárki más –-, ám csupán feleannyi pénzt költenek vásárlásaik alkalmával, mint a többi nyugat-európai ország lakói. Egy német felhasználó átlagosan 594 eurót ad ki az interneten, az európai átlag viszont 664 euró.

Sláger a repülőjegy és a szállásfoglalás

A legkedveltebb virtuális megrendeléseknek az utazások és az azokhoz kapcsolódó kiadások (repülőjegy-rendelés, szállodafoglalás stb.) számítanak. A németek 35 százaléka vett már jegyet legalább egyszer a világhálón, és 27 százalékuk már legalább egyszer foglalt magának az interneten szállást, vagy rendelt meg egy utazást ilyen módon. 35 százalékuk nézett már ki magának és vásárolt meg online egy műszaki, szórakoztatóelektronikai vagy számítástechnikai terméket. A felhasználók ötven százaléka ezenkívül úgy tekintett a világhálóra, mint egy egyszerű, kényelmes információforrásra.

Bár Magyarország és más kelet-európai állam nem szerepel a felmérésben, azonban összességében elmondható, hogy itthon is nagyon gyorsan bővül a kínálat, egyre kevesebben idegenkednek az online vásárlástól, és ami külön örvendetes, viszonylag kevés, azt is mondhatnánk, elenyésző a visszaélések száma. A GKI Gazdaságkutató Rt. tavalyi jelentése szerint kifejezetten olcsók a magyar internetes áruházak.

Címkék: tech