Renault Laguna – teszi a dolgát

Manapság a folyamatos méretnövekedés és a nagyfokú biztonság következtében egyre nő az autók tömege. Egy átlagos középkategóriás modell 1,3-1,4 tonnás, amivel egy kisebb benzinmotor nehezen boldogul. Kíváncsiak voltunk, hogy a Laguna 1.6-os motorja miként vizsgázik.

Frissített formák

A Laguna formája a facelift során a szokásos módosításokon esett át. A francia mérnökök annyit alakítottak a design-on, hogy az új modellt szemből könnyen meg lehessen különböztetni a 2000-ben bemutatott változattól. Oldalnézetből a Renault középkategóriása gyakorlatilag teljesen megegyezik az elődjével, de hátulról szemlélve sem feltűnő az óvatosan módosított hátsó lámpa.

Az utastérben már több változást tapasztalhatunk. A műszerfalon egy mutatós dekorcsík fut végig, a középkonzol rádiótakarója pedig átalakult, most már csak egy apró tárolórekeszt rejt. A legfontosabb újítás, hogy a kézifékkar eltűnt a két ülés közül, a Lagunában ugyanis alapfelszereltség lett az elektronikus rögzítőfék.

Első hallásra ez megint egy újabb elektromos kütyü, de a mindennapokban sokszor tényleg megkönnyíti a vezető dolgát. Emelkedőn lámpánál állva például nem kell végig a fékpedált taposni, hogy ne guruljunk vissza. Elég a kormánytól balra található kallantyút meghúzni és amint az autó érzékeli, hogy a kuplungtárcsa fogni kezd, azonnal oldja a féket.

Átlagos térkínálat

A belső tér kialakítása ízléses, nagyon dekoratív a világos, kellemes tapintású kárpit. A kezelőszerveken és a műszerfalon használt műanyagok minősége hozza a kategória átlagát. A helykínálat is jónak mondható, lábtérből elöl és hátul is van elég. Az ívelt tetőforma miatt viszont a fejtér hátul csak 180 centiméteres magasságig kényelmes.


Fotó: Vezess.hu

Vállban elég széles az első és a hátsó üléssor is, de nem nyújt kiemelkedőt. Az ülések viszont pompásak, tömésük franciásan puha. A csomagoknak van hely bőven, a magasra nyíló ötödik ajtónak köszönhetően nagyon könnyen pakolható az átlagos méretű, 430 literes poggyásztér.

Menet közben

A nálunk járt tesztautó Expression felszereltségi szintjén még csak az alap kártyás indító rendszert kapjuk. Ez azt jelenti, hogy a kártyát be kell dugni a középkonzol alján lévő leolvasóba, a motor beindításához pedig a Start/Stop gombot kell megnyomni. Ez a bankkártya nagyságú “kulcs” sajnos kissé ormótlan méretű, és egyáltalán nem kényelmesebb, mint a hagyományos megoldás. Aki teheti, mindenképp rendelje meg a fejlettebb kártyás rendszert.

Könnyed nyugalomban

Menet közben a Laguna motorja stresszmentes utazást garantál. Semmi különösre nem képes, igazából semmiféle érzelmet nem vált ki az emberből, csak teszi a dolgát, viszonylag kényelmesen elviszi utasait A-ból B-be.


Fotó: Vezess.hu

Ez az 1,6 literes motor ennyire képes, a forgalom ritmusát könnyedén felveszi, de a komolyabb dinamizmus nagyon távol áll tőle. Persze, ha üveghangig forgatjuk, azért tempósabban is lehet vele haladni, de ilyenkor a motor már jól halható zajt csap, így az embernek nincs is igazán szíve túlzottan hajtani.

Városban elég ez a motor, a 115 lóerő hegyes-völgyes vidéken, illetve autópályán kevés a Lagunába. Sajnos a váltóáttételezés elég rövid, így 150 km/órás tempónál már jól hallható a motorzaj, míg a legális 130-cal nagyon kényelmesen elgurul az autó.

A Laguna irányítása igazán gyerekjáték, a fék hatásos, viszonylag könnyen adagolható. A kormány könnyen jár, igaz, a kelleténél kevesebb visszajelzést ad. A futómű a francia hagyományokhoz méltón inkább kényelemre hangolt, ami jól illik az autó karakteréhez. Kanyarban a Laguna kicsit billeg, de jóindulatú. A sportos stílus abszolút távol áll a most tesztelt Lagunától, viszont családi autóként remekül funkcionál.


Fotó: Vezess.hu

Kicsit drága

A tesztautó Expression felszereltsége eggyel jobb az alapnál, így az 1.6-os verzió ára 5 635 000 forint. Ennyiért a Lagunába kapunk hat légzsákot, kétzónás automata klímát, négy elektromos ablakemelőt, bőrborítású kormánykereket és sebességváltókart valamint CD-s rádiót.

Címkék: autó