A DVD-forgalmazók további akciókkal próbálkoznak

Akciós filmekkel készülnek a karácsonyra a nagy DVD-forgalmazók. Szükség is van rá, hogy mérsékeljék áraikat, mert a feketepiac és a hipermarketek 600–900 forintos dömpingáron kapható filmjeikkel elszívják előlük a vásárlóerőt.

A Világgazdaság szerint idén is slágerajándék lesz karácsonykor a DVD és a DVD-lejátszó. A nagy hazai forgalmazók, a Warner Home Video és az InterCom Rt. akciókkal próbálja felvenni a versenyt a hipermarketekben 600–900 forintos dömpingáron kínált termékekkel és a kalózkiadásokkal. Utóbbiak közül akár már az új DVD-filmek, köztük a Star Wars III. is megszerezhető 700–1000 forint közötti áron a feketepiacon.

A Warner Home Video – elsőként a hazai DVD-forgalmazók közül – lakásnyeremény-akciót indít – jelezte érdeklődésünkre Kiss Hanna, a társaság marketingmenedzsere. Mint mondta: a nagy forgalmazóknak is fel kell venniük a versenyt az olcsó, sokszor rossz minőségű DVD-kkel szemben. A Warner emellett két új megjelenésű mozifilmet is 3990 forintért ad majd az ilyen típusú produkciók esetében általában kért 5-6000 forintos helyett. Hangsúlyozta: a karácsony előtti időszak különösen fontos a cég életében, ugyanis forgalmuk 20-30 százalékát ilyenkor könyvelhetik el. Jelezte azt is, hogy a tavalyi 3,5 milliárdos nettó árbevételük az idén várhatóan nem növekszik, miközben 2001 és 2003 között folyamatos és jelentős bővülést tapasztaltak.

Akciókkal próbálja felvenni a versenyt az olcsó és hamis termékekkel szemben az 1989-ben, Andrew G. Vajna elnökletével megalakult mozitársaság, az InterCom is. A film-, video- és DVD-forgalmazással is foglalkozó cég tavaly 8,86 milliárd forintos árbevételt ért el. A társaság DVD-páros néven árusít akciósan, két nagy sikerű filmet összecsomagolva 4000 forint körüli áron. Igaz, számos filmjük ennél is olcsóbban, 1990 forintért kerül a polcokra. Az InterCom munkatársai szerint még mindig van fejlődési potenciál a DVD-piacban, miután újabb generációk kapnak rá a filmnézésre. Az InterCom esetében a sikerfilmek mellett a gyermekeknek szóló produkciók is jól fogynak.

A DVD-láz a hipermarketeknél is tovább tart. Danks Emese, a Tesco Global Áruházak Rt. szóvivője jelezte: nagy a kereslet a DVD-lejátszók iránt, és ezzel párhuzamosan a DVD-k is slágerterméknek számítanak majd karácsonykor, miután egyre alacsonyabbak az árak. Elmondta: a legtöbb akciós DVD-jük 990 forintos áron elérhető, de akadnak ennél is olcsóbbak.

A GfK háztartás-elektronikai cikkek piacát feltérképező kutatása szerint az értékesített DVD-lejátszók száma az idén is jelentősen emelkedik. Adataikból kiderül, hogy február és szeptember között közel duplájára emelkedett az eladott lejátszók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest. 2004-re a háztartások majdnem negyedének (22 százalék) volt DVD-lejátszója.

Címkék: Magazin