Az EU új kelet-európai tagországait nem számítva az eladások 2,6 százalékkal visszaestek az egy évvel korábbihoz képest, miután szeptemberben még rekordszámú autót helyeztek forgalomba, 2,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Hasonló értékelést tett közzé hétfőn a német ágazati szövetség (VDA) is.
Az eladás elsősorban Nagy-Britanniában, Franciaországban és Spanyolországban csökkent, a brit gazdasági növekedés lassulása, a magasabb kamatok, a drágább üzemanyag, a spanyolországi sztrájkok miatt.
Októberben – megtörvén a négy hónapja tartó növekedés lendületét – a 15 régi tagországban, valamint Norvégiában, Svájcban és Izlandon 2,6 százalékkal 1,11 millióra csökkent az eladás, igaz, a legnagyobb piacon, Németországban nőtt az értékesítés. Az októberi visszaeséssel együtt az első tíz hónapban az egy évvel korábbinál 0,3 százalékkal kevesebb, 12,98 millió autót helyeztek forgalomba Nyugat-Európában.