Rekorddal búcsúzott a Citröen

Miután az Ausztrál Rali fő esélyesei mind kiestek, a citroënes Francois Duval megszerezte első világbajnoki győzelmét.

Az Ausztrál rali különleges, kavicsos murvája nagyon megnehezítette a világbajnoki ralimezőny sorsát, így sok tapasztalt pilóta is áldozatul esett az idén még vastagabb murvának, ami lehetőséget adott arra, hogy újabb győztessel gazdagodjon a statisztika.

Amíg a világbajnok Sebastien Loeb és a Peugeothoz beugró Daniel Carlsson csúnyán összetörte autóját, addig Marcus Grönholm búcsújáról az ausztrál rendőrök tehettek. A finn Peugeot-ján egy szikla miatt kitört a jobb első futómű, a helyi hatóság viszont nem engedte, hogy “ilyen” autóval közúton a szervizig elmenjen. Grönholm kiesésével Petter Solberg ölébe hullott a világbajnokság ezüstérme, hiszen bár azonos pontszámuk volt, a norvég eggyel több győzelmet szerzett idén. A többiek távozásával Solberg simán autózhatott az élen, úgy tűnt a győzelem is könnyen meglehet. Ám szombaton 190 km/órás tempónál elütött egy kengurut, az autó nem sérült meg túlságosan, de kilyukadt a hűtője, így a subarus is kiesett.


Fotó: Vezess.hu

Ekkor Francois Duval állt az élre, akit Harri Rovanperä, illetve az idén második versenyét teljesítő Colin McRae üldözött. A Fabia WRC azonban nem bírta a skót tempóját, 1995 világbajnoka kuplunghiba miatt három szakasszal a vége előtt kiesett. A Citroën pilótája pedig megszerezte élete első rali világbajnoki győzelmét.

Minden valószínűséggel az év eleji hibáit is megbocsátja neki a francia csapat, hiszen a belga hozzásegítette őket egy újabb rekordhoz. Korábban ugyanis egy csapat sem szerzett 11 győzelmet egy évben, a csúcsot a Lancia tartotta 1988-ban elért 10 elsőségével.

Az Ausztrál Rali második helyét a mitsubishis Rovanperä, harmadikat pedig a privát Citroënt irányító Manfred Stohl szerezte meg. Elégedetten távozott a Ford is az ausztrál versenyről, hiszen az új autók remekül teljesítettek. A futam elején úgy tűnt a több tapasztalatért feláldozták a tempót és kissé visszafogottan mentek a pilóták, de a végén belehúztak.

A Rali Világbajnokság mezőnye viszonylag rövid pihenőt tart, hiszen a 2006-os szezon hagyományosan a Monte-Carlo ralival veszi kezdetét 2006. január 20.-án, ám ezúttal a Peugeot és a Citroën nélkül.


Fotó: Vezess.hu

A verseny végeredménye:

1. F. Duval Citroën Xsara 3:19:55,0
2. H. Rovanperä Mitsubishi Lancer + 00:52,9
3. M. Stohl Citroën Xsara + 01:33,0
4. C. Atkinson Subaru Impreza + 01:39,0
5. G. Galli Mitsubishi Lancer + 03:04,4
6. R. Kresta Ford Focus + 03:09,0
7. D. Sola Ford Focus + 06:17,4
8. A. Schwarz Skoda Fabia + 08:04,3
9. T. Arai Subaru Imperaz + 15:43,2
10. M. Higgins Ford Focus + 17:29,8

A világbajnokság végeredménye:

Pilóták:

1. S. Loeb 127 pont
2. P. Solberg 71 pont
3. M. Grönholm 71 pont
4. T. Gardemeister 58 pont
5. M. Märtin 53 pont
6. F. Duval 47 pont
7. H. Rovanperä 39 pont
8. R. Kresta 29 pont
9. M. Stohl 22 pont
10. M. Hirvonen 14 pont

Konstruktőrök:

1. Citroën 188 pont
2. Peugeot 135 pont
3. Ford 104 pont
4. Subaru 97 pont
5. Mitsubishi 76 pont
6. Skoda 21 pont

Címkék: autó