Seat Leon Stylance – szolidan sportos

Második nekifutásra sem változott a koncepció: a Leon csak annyira sportos, hogy otthon még elsüthessük családi autóként.

Mennyi mindenre jó egy Golf padlólemez! Ha akarom, Audi A3-at, ha úgy tetszik, Skoda Octaviát faragunk belőle. Kifordítom, befordítom és máris kész a Seat Altea, a Golf Plus vagy a VW Touran.

Ezzel még nem merültek ki a lehetőségek, mert a Seat a Toledo és a Leon utódját is erre a padlólemezre fejlesztette ki. Az Altea, a Toledo és az új Leon nemcsak szemből hasonlít megtévesztően egymásra, fejlesztésük is egyszerre folyt.

Mivel a kompakt egyterű kategória igen jól szalad, az Altea jött ki először. A Leon I eladásai viszonylag jól tartották magukat, így az 1999-ben bemutatott típus leváltásával nem kellett annyira sietni. Mostanra megérkezett az utód.

Kidekázott sportosság

Vezetés közben a Leon nem abban az értelemben véve sportos, mint mondjuk egy Opel Speedster, amely őszintén felajzza az embert, és borzongva próbálgatjuk, mi az, ami még elfér. Ezzel szemben az új Leonnal nem kihívás gyorsan menni, de jó. Az elődnél jóval szélesebb nyomtávú autót különösebb morfondírozás nélkül ráfordíthatjuk a kanyarokra. A más autókban is bevált, de sportosabbra hangolt futómű-konstrukció országúton elég harsány fordulókat enged.


Fotó: Vezess.hu

Kétliteres TDI-ként a Leon akkor is gyors, ha öt személlyel és dugig rámolt csomagtartóval kell sietni. Felépült töltőnyomással motorja elemében van. Padlógáznál kettesben és hármasban meg kell feszíteni a nyakizmokat, hogy ne járjon headbangeléssel minden váltás és az utána érkező erőkitörés.

A finoman járó kuplung és a pontosan működő váltó jó, de a fék nyomáspontján javítani kellene. Nem a lassulás gyenge, csak az autóhoz jobban illene a határozottabb adagolhatóság.

Megszaladt hátul

Elődjéhez képest sokat fejlődött az új Leon térkínálata. Már nem kezdi ki a hátra kényszerült langaléták térdét, a helyhiány a múlté. Elöl is jó a helyzet, az ülések tágas tartományban állíthatók, határozottan fogják az utasokat, a jó párnázással és az állítható deréktámasszal órák után is kényelmesek. A rugózáson kifognak a hazai úthibák, nagyon rossz úton a Leon ráz.

Az Altea és a Toledo kemény műanyag műszerfala nem éri el azt a színvonalat, amit elvárhatunk. A Leonban jobb az anyagminőség, hozza a kategóriában megszokott nívót.


Fotó: Vezess.hu

Egy új autó bemutatásakor a hab a tortán az 5 csillagos Euro NCAP törésteszt. A Leon várhatóan jól szerepel majd, miután az Altea és a Toledo is elérte az 5 csillagos eredményt. A tesztelt Leonban hátsó oldallégzsák is volt a széria hat lufi mellé.

Nem olcsó, mégsem drága

A legolcsóbb Leon ára az akciókkal életben tartott mai magyar piacon magas. Mivel az emberek 99 százaléka véletlenül sem alapmodelleket vesz, érdemes az ár/érték arányt is megnézni.

5,2 millió forintért a dízel Leon ezzel a motorerővel, futóművel, térkínálattal, biztonsággal és felszereltséggel jó ajánlatnak számít. Kár, hogy az alapfelszereltségéből hiányzik az ESP. Gyorsan megtett utakon a dízel Leon 7,3 litert fogyasztott átlagosan, ami a tempóhoz mérten kedvező.

A kocsiról és a tesztről bővebben itt olvashat.

Címkék: autó