Használtautó-teszt: Peugeot 206

Nem olyan jó autó a Peugeot 206, mint amennyire sikeres. Az igen széles modellválaszték persze igen csábító.

Nehéz mutatvány leváltani egy annyira befutott autót, mint a Peugeot 205. A 206 azonban még nagyobb sikert aratott. Az 1998 végén bemutatott kisautó formája annyira sikeres, hogy a 2003-as modellfrissítés csak egészen apró változtatásokat hozott.

Többször is bővült és módosult viszont a motorkínálat. Konkurenseivel összehasonlítva azonban a 206 közepes színvonalú kisautó. Térkínálata elöl jó, hátul szerény. A 245 literes csomagtartó a hátsó lábtérhez és fejtérhez hasonlóan szűk. Kemény műanyag felületeivel a 206 belső tere az átlagosnál gyengébb minőségi benyomást kelt.

A komfort a 206-nak egyébként sem erőssége, a zajszint a kiskategóriában is legfeljebb közepes. Az első ülések sem valami kényelmesek a rövid ülőlapok és a derék gyenge megtámasztása miatt.

Szervokormánnyal a 206 jól vezethető. Kezelhetősége igen jó, az agilis kisautóval jó móka gyorsan kanyarogni, csak ne vegyük el a gázt, mert a 206 ettől keresztbe állhat. A rugózási kényelem az autó agilitásához mérten jó. A váltó gyenge eresztés, hosszú utakon jár és akadozik, a négy csillagos Euro NCAP törésteszt viszont szép eredmény.


Fotó: Vezess.hu

Méretéhez képest a 206 elfogadhatóan megy az 1,1 literes, 60 lóerős motorral. Nagy csodát persze ne várjunk az 5 és 8,5 liter között fogyasztó motortól. Nagyjából 5,5 és 9 liter közötti étvágyával alig eszik többet a 75 lóerős 1.4-es, amely két személlyel kellően erős.

Sokféle meghibásodás előfordulhat a típusban, szerencsére ezek egy része csak az első évjáratoknál jelentkezett. Az évek során a módosításoknak köszönhetően a 206 minősége egyértelműen javult a tulajdonosok tapasztalatai szerint.

Használt 206 megvásárlása előtt ellenőrizzük le az összes elektromos szerkezet működését a központi zár távirányítójától (ha van) a rádiókijelzőig. Az indexkapcsolóval többször is baj volt, esetenként az ülésállítással is gond adódhat. A belső térben a motorhibát jelezve felvillanó és égve maradó visszajelző lámpákon kívül nem hallottunk további gondot.


Fotó: Vezess.hu

Előfordul olajszivárgás a motorból és a váltóból. Hasonló okból a nagynyomású közös nyomócsöves befecskendezős rendszerekre ritkán van panasz, a HDi motoroknál ritka a befecskendezés tömítetlensége.

A motorvezérlő elektronika hibája főként az 1999-es évjáratig fordult elő. Az elromló gyújtótekercsek és egyéb gyújtáselektronikai hibák később is galibát okozhatnak a benzines autóknál. Ha nem lehet a sebességeket kapcsolni, akkor a kiakadó váltórudazatra gyanakodjunk.

Csúnyán meggyötrik a futóművet a magyar utak, szükségessé válhat az évek során a lengéscsillapítók, a kerékcsapágy vagy az első stabilizátorok cseréje. A 206 megbízhatósága nagy szórást mutat, a pechesek elátkozzák, sokaknál semmi baja az autónak, mint a cikkben szereplő családnál is.

A kocsiról és a tesztről bővebben itt olvashat.

Címkék: autó