Skoda Octavia – magasra tör

A tesztautó belsejét látva el sem hinné az ember, hogy egy Skodáról van szó. A legutóbb tesztelt kétliteres benzines motor, az automata váltós és a kombi Octavia utasterétől szinte elállt a szavunk, de azért nem minden arany, ami fénylik.

 

Az első benyomás

Belseje nagyon szépnek számít az alsó középkategóriás tömegautók világában, de még jóval drágább kocsikban sem mindig találunk ennyire ízléses, szépen kivitelezett, jó anyagokból összerakott utasteret. Vajszínű, félbőr kárpit fogadott minket a kényelmes üléseken. Az igényesen összeválogatott műanyagok, a bőrborítás és a szövetkárpitok prémiumtermékekben is jól mutatnának. Stimmelnek a részletek is a jó összbenyomás mellett.

Az Octavia olyan kulturáltan működik, hogy a legtöbb autógyárnak erősen kapaszkodnia kell, ha meg akarja közelíteni ezt a színvonalat. Minden precízen kattan be, nyílik, záródik, forog. Főleg hátul csillogtat meg az autó ebben az osztályban váratlan erényeket. Nagyon sok benne a hely, lábunk, fejünk dúskál a szabad térben, jók az ülések és kényelmes a kartámasz. Az Octavia kényelme is túlmutat a kompakt kombik kategóriáján. A motorzaj jórészt kívül reked az utastéren, a szél sem tombol az áramvonalas kombi körül. 150-es sebességgel csendben és kényelemben utazhatunk. Ráadásul semmit nem kell az ölünkben szorongatni, az 580 és 1620 liter közötti csomagtér mindent elnyel.

Motor

A kétliteres FSI motorban az új Passatban és korábban az Audi A3-ban is csalódtunk. Az Octaviában legalább nem olyan kelletlen, az elsőkerék-hajtású modellt belevalóan viszi. Van benne élénkség, még ha nem is túláradó. Kihúzatva a motornak megjön a hangja, de ilyenkor tisztességesen is megy. A Skodának sikerült belecsempésznie a vezetés örömét a családi autónak szánt Octavia még családibb kombiverziójába. Az Octaviában minden benne van, ami a vezető elfoglaltságát kellemesebbé teszi.

 

Több okból is lehet dicsérni a kocsit: érzékeny, jól adagolt rásegítő erővel működő szervokormány, igényes konstrukció és nagyon jó úttartást biztosító futómű és zárásként a jó kezelhetőség.

Pocsék fogyasztás

Ami a fogyasztást illeti, az FSI technológia ajnározása helyett az érintetteknek rituálisan meg kellene tépniük ruhájukat és fejükre hamut szórva túlórázni a fejlesztőközpontban, hogy a közvetlen befecskendezése benzines legalább ne fogyasszon többet, mint a szívócső-befecskendezéses, kutyaközönséges motorok. Autóúton egyenletes, 85 és 115 közötti tempóval az Octavia Combi 2.0 FSI 7,7 litert fogyasztott hatodikban nagyjából 2000-2600 közötti fordulatszámon. Ez pocsék eredmény, a hasonló motortechnikájú Renault Laguna IDE 2.0 lényegesen gyorsabban és sportosabban hajtva fogyasztott ugyanennyit azonos útszakaszon. A Saab 93 1.8i csak 7,3-at evett ugyanott, szintén sokkal gyorsabban vezetve, mint az Octaviában.

Városban a motor megadja a kegyelemdöfést a Volkswagen-konszern közvetlen befecskendezéses újításában bízóknak. A tesztautó különösebb duhajkodás nélkül is 13,8 litert fogyasztott nyáron. A benzinköltségek terén azért is siralmas a 2.0 FSI motor teljesítménye, mert 98-as benzint illik bele tankolni, ami a jelenlegi benzinárak mellett aligha esik majd jól a tulajdonosoknak.

A legújabb Skoda modellek a Vezess.hu-n!

Címkék: autó