180 millió euróval csökkent a Peugeot nyeresége

A Peugeot-Citroennek, Európa második legnagyobb autóipari vállalatának nettó nyeresége az év első felében 681 millió euróra csökkent az előző év azonos időszakának 858 millió eurós profitjáról.

A nyereség csökkenésének oka az alapanyag – elsősorban az acél- költségek drágulása , illetve a fogyasztói piac kedvezőtlen változása. Ezeket a tényezőket nem tudta ellensúlyozni a forgalomnak már a negyedét adó új modelleknek, a Peugeot 407, 1007 és a 107-es, illetve a Citroen C4 és C1-es modelleknek a bevezetése.

Az éves várakozása mellett azonban a francia konszern kitart: az éves működési eredményét a korábban megadott 254-300 millió eurós sáv felső határán reméli teljesíteni. Tekintettel arra, hogy a vállalat az európai piacokon a fogyasztók kedvtelensége miatt fellendülésre nem számít, az új modellekkel az Európán kívüli piacokon vár kedvező eredményt.

Címkék: autó