Az F-16 Fighter Falcon több mint húsz éves fejlesztés. A könnyű és viszonylag kis költségű gép elektronikus kormányzása mellett a modern építési technológia egész sor újdonságát hordozza magában.
|
Együléses, többcélú vadászgép Hajtómű: Pratt & Whitney F 100, 106,1 kN teljesítményű utánégetővel Max. sebesség: Mach 2,05 vagy 2173 km/h 12190 méteren Bevetési hatósugár: póttartállyal 1300 km Szolgálati csúcsmagasság: 15240 m Üres tömeg: 6607 kg Max. felszállótömeg: 14,9 t Fegyverzet: – egy 20 mm-es M61 Vulcan ágyú – 6900 kilogrammnyi levegő-levegő és levegő-föld fegyver Fesztáv: 9,45 m Hossz: 15,03 m Magasság: 5,01 m Szárnyfelület: 27,87 m2 |
|
Az F-16 pilótája az egy darabból préselt buborék-kabintetőnek köszönhetően minden irányban kitűnően lát, ami jelentősen megkönnyíti a légtér figyelését és a fordulóharcot. A későbbi kiegészítő berendezések, mint a jobb radarberendezés vagy fejlettebb fegyverzet megnövelték ugyan a gép súlyát, de a Falcon még mindig kisebb és fordulékonyabb maradt, mint sok más vadászgép. Ez a képesség nagymértékben köszönhető a számítógépes vezérlésű kormányszerveknek és irányfelületeknek.
A radar levegő-levegő vagy levegő-föld üzemmódját egyetlen kapcsolóval álválthatja. Légiharcban a radar folyamatosan figyeli az ellenfelet, és a pilótát a mellső kabinplexire vetített adatok segítségével tájékoztatja. A korábbi fejlesztésekkel szemben az új kialakítás a legmegfelelőbb aerodinamikai tulajdonságokat biztosítja, ami kifejezetten előnyös a fordulóharcoknál.
[Kép1], [Kép2], [Kép3]