Tech

Nem biztos, hogy az elektromos autó a legjobb megoldás

Egy elektromos autó átlagosan kilométerenként 70 grammnyi szén-dioxidot termel, csak nem közvetlenül, hanem az áramot előállító erőművön keresztül – mondta Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem dékánja szerda reggel az M1 aktuális csatornán.

A dékán elmondta, ehhez hozzájön a jármű gyártása során felszabaduló szén-dioxid: az akkumulátor kialakítása körülbelül 50 grammnyi szén-dioxiddal jár, és annak megsemmisítése is – bár erre még nincsenek pontos adatok – károsanyag-kibocsátást eredményez.

Egy dízel jármű csak 10-15 grammal bocsát ki több szén-dioxidot, mint egy elektromos autó – tette hozzá.

A szakértő hangsúlyozta, mindezek alapján – a lokális emisszió miatt is – rövid távra, egy kisméretű, kicsi akkumulátorral szerelt autó valóban jobb lehet a károsanyag-kibocsátás szempontjából, mint a dízel vagy benzines társai. Ezért egy nagyváros centrumának tehermentesítésére is jó alternatíva.

Ugyanakkor a messzi utakra még mindig egy dízel autó a jobb választás.

Ez az autómárka leszámol a belső égésű motorokkal
Komoly lépéseket tervez a cég a klímaváltozás elleni harcban.

(Kiemelt kép: AFP)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik