Tech

Egyre népszerűbb itthon a közösségi autómegosztás

A DriveNow autómegosztó több mint három hónapja érhető el Magyarországon, és a fővárosi közösségi autómegosztás legfrissebb szereplőjeként 240 prémium autóval növelte a budapesti flottát, így az összes szolgáltatót figyelembe véve már több mint 1000 autó áll a felhasználók rendelkezésére.

„Bő két és fél éve döntöttük el, hogy elindítjuk a szolgáltatást Budapesten. Abban az időben éppen csak megjelent az első car-sharing szolgáltató, nagyon friss volt a piac” – mondta Fischer Péter, a DriveNow Magyarország ügyvezetője. „A bevezetés a korábbi várakozásainkat is felülmúlta, duplaannyi felhasználó, kétszer többet vezette az autóinkat, mint amire számítottunk. Budapest ezzel a DriveNow nemzetközi történetének egyik legsikeresebb bevezetését érte el”– tette hozzá.

Az első három hónap működésének tapasztalataiból a cég azt szűrte le, hogy jó stratégiának bizonyult a széles modellpalettát biztosító flotta. A szolgáltatás igyekszik minél több valós élethelyzetre megoldást nyújtani, ezért BMW és MINI modellek között találhatók nagyméretű SUV járművek és elektromos BMW i3 is. Az átlagos bérlési idő több mint fél óra, de a cég közlése szerint a percdíj alapú elszámolás mellett az óradíjas és napidíjas csomagok is népszerűek.

A regisztrált felhasználóinak háromnegyede más autómegosztó szolgáltatót is használ, azonban több mint 20%-ot az új szolgáltatások és modellek hoztak be a piacra, ezzel is csökkentve a városban parkoló, saját tulajdonú autók számát és a város terhelését. A legnépszerűbb bérlési helyszínek a nagy forgalmú közlekedési csomópontok, ahol az autók hatékonyan tudnak bekapcsolódni a tömegközlekedésbe.

Fotó: DriveNow

Közülük is kiemelkedik az Erzsébet híd pesti hídfő, ami jól mutatja, hogy az autókat nem a tömegközlekedés helyett, hanem amellett használják a regisztrálók, a reggeli órákban munkába járásra, napközben – kihasználva az ingyenes parkolást- városi ügyintézésre, de a reptéri transzfer is rendkívül népszerű. Mindemellett a szabadidős használat aránya is kiemelkedő, amelyet a sokszínű és széles modellpaletta szintén elősegít. Ebben a felhasználási szerepkörben a legnagyobb az esély arra, hogy a felhasználók saját autójukat váltsák le DriveNow autókkal.

A cég itthon is bevezette „Drive’n Save” szolgáltatását, reagálva arra a törekvésre/alkalmazkodva ahhoz a törekvéshez, amely az autóhasználatot a közösség együttműködésével teszi olcsóbbá és fenntarthatóbbá. Újdonság, hogy azok az autók, amik kevésbé forgalmas helyen parkolnak, vagy már régóta nem bérelte ki egy felhasználó sem, alacsonyabb, akár az aktuális díjszabásnál kedvezőbb percdíjon bérelhetőek. Ez mindenkinek kedvez: előnyös a felhasználóknak, mert olcsóbban jutnak autóhoz, kedvez a vállalatnak, mert kevesebb erőforrást kell az autók mozgatására fordítani és hasznos a városnak, hiszen, így mindig az aktuális igényeknek leginkább megfelelő helyeken lesznek az autók.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik