Mobil

Palvin Barbara a magyar Instagram királynője

Az instázók háromnegyede naponta ránéz a hírfolyamára, de egyre ritkábban töltünk fel tartalmat, és jobban meggondoljuk, publikussá tesszük-e profilunkat. Ismerjük és szeretjük a Storiest, szívesen követünk barátokat, hírességeket, sőt márkákat is, de a direkt hirdetéseket nem kedveljük. Az aktuális magyar Instagram-használati trendeket egy online felmérés alapján immár harmadik alkalommal összesítette a Crane adatvezérelt marketing ügynökség.

A márkák, ismert emberek kikerülhetetlen tényezővé váltak a magyar Instagram térképén, a válaszadók fele követ legalább egy magyar hírességet, influencert. Óriási nemzetközi népszerűsége miatt Palvin Barbara magasan vezet a magyar hírességek között a követők számát tekintve (7,8 M), őt a divatblogger Csinger Andy (486 000) és a modell, Lévai Adrienn követik (452 000). A magyar férfiak közül az Instán Istenes Bence (366 000) és a YouTube-sztár Dancsó Péter (265 000) a legnépszerűbbek.

Summer is here 🌞

Barbara Palvin (@realbarbarapalvin) által megosztott bejegyzés, Máj 6., 2018, időpont: 9:18 (PDT időzóna szerint)

Az Instagram adatai szerint hazánkban több a női felhasználó: 940 ezer a nők és 800 ezer a férfiak száma. A korosztályi eloszlást tekintve a legtöbb Instagram-használó Magyarországon a 25-44 évesek köréből kerül ki: 750 ezren tartoznak ide, de alig marad le a 13-24 évesek csoportja 740 ezer fővel.

Bár a válaszadók háromnegyede naponta többször is megnézi az Instát, egyre ritkábban posztolnak: az elmúlt három évben fokozatosan csökkent a feltöltések gyakorisága, és a legtöbben már csak havonta osztanak meg képet vagy videót. A 13-24 év közöttiek még mindig a legaktívabbak, illetve a nők gyakrabban posztolnak az Instagramra:

minden harmadik nő hetente, a 45 év felettiek 13%-a pedig naponta.

A márkák számára az Instagram kiemelten fontos kommunikációs eszközzé vált az elmúlt években. Ezt jól mutatja az is, hogy mára a felmérésben részt vevő magyar instázók majdnem fele (49%) követ valamilyen márka- vagy céges profilt is. A válaszadók közel 60%-a szerint egy márka Instagram-oldala is lehet olyan érdekes, mint egy személyé, 70% konkrétan rákeres egy adott márkára vagy cégre. Ugyanakkor 85% rányomott már legalább egyszer az unfollow gombra, ha nem tetszett neki, amit látott.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 összesen 5498 kitöltő válaszai alapján készült, és idén a hölgyek voltak vállalkozóbb kedvűek: közülük több mint kétszer annyian osztották meg a kutatást készítő CRANE-nel az Insta-használati szokásaikat, mint a férfiak. A megkérdezés online zajlott, és a részvételre a Facebookon, az Instagramon, illetve a sajtóban és blogokon kérték meg az embereket, a felmérés részleteit tartalmazó ingyenes ebook pedig letölhető a Crane honlapjáról.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik