Üzleti tippek

Új kézben a Mirelite márkanév

admin
admin

2010. 02. 25. 09:48

Megszerezte a Mirelite nevet a hütőipari termékeket gyártó és forgalmazó Mirsa Zrt.. A cég a 65 éves márkanévből valódi tőkét kíván kovácsolni.

“A gyorsfogyasztott iparág az élelmiszeriparban a legfiatalabb tartósítóipari ágazat, mégis van egy legendás, mára köznévvé csiszolódott termékneve, a Mirelite, amely a Mirsa Zrt. birtokába került” – erősítette meg Losó József, a cég vezérigazgatója. Losó József azt nem árulta el, hogy mennyibe került a név megvásárlása, annyit azonban közölt: többszörösét fizették ki annak az összegnek, amelyet a korábban a Csepeli Szabadkikötőben működő, tavaly felszámolás alá került Mirelite Csepel Kft. eszközeiért adtak. “A felszámoló Hunyadi Zrt. meghirdette a korábban a kft. tulajdonában volt nevet is, és több pályázó közül nekünk sikerült megszerezni” – tette hozzá a cégvezető.

Losó József a vásárlástól jelentős eredményt vár. Mint elmondta, megfelelő marketinggel a Mirsa jelenlegi, mintegy 14 százalékos arányát belföldön 50 százalékkal szeretné növelni a gyorsfagyasztott termékek piacán. Ez a piac már eddig is átrendeződött, legalábbis az albertirsai “anyagyárral”, valamint egy miskolci és egy domoszlói gyáregységgel rendelkező Mirsa Zrt. számára. A válság ellenére ugyanis tavaly 20 százalékkal növelték a belföldi értékesítésből származó árbevételüket, ami ellensúlyozta az export mintegy 40 százalékos visszaesését. Sőt: 2009-ben néhány tízmillió forinttal növelték is forgalmukat, amely 3,3 milliárd forint volt tavaly.

Kevesen tudják, hogy a “Mirelite” eredetileg a Mezőgazdasági Ipari Részvénytársaság Elite Terméke elnevezés kezdőbetűiből állt össze mozaikszóvá, és a Mezőgazdasági Ipari Rt. kezdte használni, tette hozzá a vezérigazgató. Az egész világon nagyon kevés olyan márka van ebben az iparágban, amely ennyi idős lenne, mint a Magyarországon 1945 óta használatos Mirelite. Ez a név aztán a később tröszt szinten szervezett iparágban lett “közkincs” az országban. A márkanevet a cégvezető az export tekintetében is erősíteni akarja, ahogyan a Mirsa márka nemzetközileg levédett, a Mirelite is az lesz.

A vezérigazgató szavai szerint a Mirelite Csepel Kft. megvásárolt eszközeivel is tud mit kezdeni a Mirsa. Losó József elmondta azt is, hogy a korszerű gépsorokat miskolci gyárukban állítják fel, ezáltal a kapacitást is bővítik. A tevékenységi kört is tervezik kiszélesíteni, új, húsos és panírozott termékekkel; azaz a kényelmi szegmenst erősítik. A cégvezető azért is örül a Mirelite név megszerzésének, mert a Mirsa teljesen magyar cég, mind telephelyei, mind tulajdonosi háttere vonatkozásában. Magyar alapanyagból, magyar munkaerővel, minőségi magyar terméket állít elő, évente körülbelül 25 ezer tonna mennyiségben, amelynek 85 százaléka zöldségféle, 10 százaléka gyümölcs, és mintegy 5 százaléka tésztás termék.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.