Top 25 hirdető
Top 25 hirdető EQ
Top 25 márka
Top 25 márka EQ
Top 25 szektor
Top 25 szektor EQ
Hirdetők
Augusztusban két helyet hátraesett a hazai hirdetői piac rendszeres éllovasa, az Unilever. Megrendeléseit erősen csökkentette a tévében, ugyanakkor a nyomtatott sajtó, az indoor és az internet magasabb költést könyvelhetett el részéről. Éves kumulálásban is azt láthatjuk, hogy a Procter&Gamble már megelőzi a tévés költések terén. Hogy ennek köze van-e a multicég azon bejelentéséhez, miszerint hamarosan globálisan is visszafog tévés szerepléseiből, azt nem lehet tudni. Valószínűbb, hogy csak átmeneti ingadozásnak vagyunk tanúi, hiszen szeptemberben ismét éllovas a GRP-listán, ráerősítve a TV2-nek, és a kis csatornáknak adott megbízásaira.
Az összes médiatípust bemutató augusztusi listaáras költési táblánkból hiányzik a Pannon GSM. A kumulált listán vissza is esett a negyedik helyre, és megelőzte őt a Benckiser. A telekomcég szeptemberben is csak halvány médiajelenlétet produkált, a tévés GRP költései alapján is csak 17. lett, bár ezzel is megelőzte a Vodafone-t a hónapban.
Márkák
A márkák augusztusi összpiaci megrendeléseit és a tévékben megrendelt szeptemberi GRP költéseket összevetve levonhatjuk a következtetést: tovább dübörög a K&H kampánya. Az imidzsváltás mellett immár konkrét termékeit hirdető kereskedelmi bank mellett az iparág egyéb szereplői is felbukkantak hirdetéseikkel: a Raiffeisen, az OTP, a CIB, a HVB és az Erste. Míg azonban a K&H, az OTP és a CIB szeptemberre koncentrált, a Raiffeisen leállt a tévéreklámokkal. Azóta már újra felbukkantak hirdetései, így októberi összesítésünkben már ismét találkozni fogunk vele.
A nyárvégi kampányok az autópiacon is változatosak. A Suzuki és a Ford augusztusra koncentrált, a Porsche Hungária viszont inkább szeptemberre, és főleg az Audira tévében és printben.
Sajnos nagyon kirí a táblázatból, hogy a top 25 költő egyike sem költött egyetlen fillért sem mozihirdetésekre augusztusban! Noha nyáron kisebb az érdeklődés a filmek iránt, de furcsa azt látni, hogy egy márka sem él az óriásvászon biztosította megjelenéssel, még freecard-ok és WC-táblák is vonzóbbak számukra. Hasonlóan foghíjas a lappiaci oszlop, az FMCG termékek szinte teljesen figyelmen kívül hagyják ezt a médiát
Szektor
Elmúlt a nyár, és ez törvényszerűen meglátszik a hirdetői szektorok költésein is. Augusztusban még tartották magukat a frissítő, illetve alkoholos nedűk gyártói, igaz, már bőven elmaradva júliusi költésüktől. A szeptemberi tévés GRP-költés viszont már jól mutatja, hogy a szeszes, és a -mentes italok reklámjai egyre ritkábban tűnnek fel a képernyőkön. Hasonlóképpen viselkedik minden szezonális termék, eltűnt a turizmus és a légkondicionálás, viszont megjelentek az áruházláncok hirdetései, akik a vízpartokról és a nyaralásból visszatért embereket be akarják csalni szórakoztató- és bevásárlóközpontjaikba.
A havi tévés GRP listán jól szerepeltek a pénzintézetek. Felbukkantak a biztosítók, a bankok pedig egyenesen az élre ugrottak, köszönhetően a K&H megakampányának, és a CIB, valamint az OTP részéről leadott megbízásoknak.
Az iskolakezdés is nyomot fog hagyni a hirdetői piacon, a tévében felbukkantak a nebulók boldogulását biztosító internet-előfizetések, táplálék-kiegészítők és csoki szeletek hirdetései.