Üzleti tippek

Stagnál az újautó-piac

admin

2004. 10. 14. 00:00

Az idei első kilenc hónapban stagnált az a magyarországi újautó-piac. A legnagyobb szereplő, a Suzuki értékesítése 14 százalékkal visszaesett, igaz például a Daewoo-értékesítése 40 százalék fölötti növekedést tapasztalt.

Az előzetes adatokon alapuló a tavalyi azonos időszakához képest az első kilenc hónap eladásaihoz képest fél százalékot sem éri el a magyarországi újautó-értékesítés növekedési üteme. Az európai autógyártók szövetsége, az ACEA szeptemberi adatai még rosszabb képet festenek. A szerdai adatok szerint ugyanis a múlt hónapban 14,6 ezer gépkocsi talált gazdára idehaza, 11,5 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. Az első 9 hónapban ezzel összesen nem egészen 151,5 ezer új személyautó kelt el, vagyis éves szinten 0,9 százalékos csökkenés történt.

A kiábrándító adatok a Suzuki-eladásokon látszik igazán. A szeptember végéig eladott mintegy 26 700 autó ugyanis 14 százalék körüli visszaesést tükröz a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Miközben az Opelnél tíz százalékot is elérheti szeptember végéig a visszaesés az előzetes adatok szerint továbbra is tartja újautó-eladásainak növekedési ütemét a Ford, a Renault, a Honda és a Mazda. Aránylag kiegyensúlyozott az öt személyautó-márkát forgalmazó Porsche Hungaria forgalma: a Seaton kívül valamennyi márkánál 10 százalék fölötti a növekedés. Az elmúlt időszak nyertese a Daewoo volt, amely 40 százalék fölötti növekedést produkált.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Debrecen, 2016. november 23.
Dézsi Ágnes háziorvos influenza elleni védőoltást ad be egy páciensnek Debrecenben 2016. november 23-án. Az idei szezonban a 60 éven felüliek és a rizikócsoportba tartozók védőoltásához 1,3 millió adag térítésmentes influenza elleni oltóanyag áll rendelkezésre.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.