Üzleti tippek

A hegyközségek bor márkajegy bevezetését javasolják

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) a palackozott minőségi borokra bor márkajegy bevezetését javasolja annak érdekében, hogy az uniós csatlakozást követően is megőrizhető legyen a magyar borágazat arculata, biztosítani lehessen a magyar bor minőségét és meg lehessen akadályozni a hamisítást – mondta Horváth Csaba, a HNT főtitkárhelyettese az MTI-nek hétfőn.

Horváth Csaba utalt arra, hogy a zárjegyet ez év elején szüntették meg, de a HNT szerint a minőségi bort termelőknek továbbra is garanciát kell nyújtaniuk a fogyasztók számára, hogy a palackban jó minőségű termék található. Ennek igazolására szolgálna a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által javasolt bor márkajegy.

A márkajegy bevezetése nem jelentene nagy többletköltséget a termelők számára, ugyanis egy-egy palackra 2,2 forint plusz áfa volna a költsége az Állami Nyomda Rt. kalkulációja alapján, amely vállalta a zárjegyhez hasonló márkajegy elkészítését – mondta a főtitkárhelyettes.
Horváth Csaba szerint a márkajegy az Európai Unóban versenyképesebbé tehetné a hagyományokkal rendelkező magyar borvidékek borait.

A szakember az idei szüreti kilátásokról elmondta: a szőlőmennyiséget még nem lehet biztonsággal megbecsülni. Az év eleji fagyok jelentős károkat okoztak a csongrádi, a kunsági és a hajós-bajai termőtájon, emellett az aszály szintén jelentős mértékben befolyásolhatja a várható termést.

Horváth Csaba szerint az idei bor várható mennyisége 4 millió hektoliter alatt lesz, így az átlagosnál kevesebb bor kerülhet majd a pincékbe. (Egy átlagos évjáratnál általában 4-4,5 millió hektoliter bor kerül a szüret után a hordókba.)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik