Gazdaság
belváros (Array)

Budapest olyan jó hely, hogy még a kivándorlástól is visszatartja a fiatalokat

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

újságíró. 2015. 06. 10. 11:55

Legalábbis egy kutatás szerint így van. A lehetőségek városának tartják a magyar fővárost a 30 év alatti magyarok, és úgy gondolják, az itteni lehetőségek közülük sokakat eltántorítanak attól, hogy vegyék az útilaput.

Korábban a témában:

Minél jobban ismerjük Budapestet, annál jobban szeretjük – derült ki a Vodafone 4G Budapest Essentials városi fesztivál felkérésére készített reprezentatív kutatásból.

A magyar lakosság majdnem egyharmada még soha nem járt Budapesten, további 27 százalékuk pedig csak 1-2 alkalommal fordult meg a fővárosban.

A legélhetőbb hely

A várost jól ismerők döntő többsége (77%) viszont nagyon büszke Budapestre, és tízből csaknem kilenc válaszadó (85%) úgy gondolja, hogy a benne élők számára is tartogat meglepetéseket.

Az előbbi adatok ismeretében talán nem meglepő, hogy a válaszadók mintegy fele Budapestet tartja Európa legjobb fővárosának, és sokak (40%) szerint a világ egyik legélhetőbb helye.

Mások viszont úgy látják: akad még tennivaló ahhoz, hogy Európa élvonalába kerüljünk. A válaszadók közel kétharmada bővítené a zöldfelületeket, és nagyon fontosnak tartja a közösségi és a kerékpáros közlekedés fejlesztését.

Egyébként a legtöbb – Budapest jövőjét – illető kérdésben komoly véleménykülönbség van a fiatalabbak és az idősebbek között: a 18-29 éves korosztály 16 százaléka például kifejezetten hiányolja a felhőkarcolókat a város sziluettjéből, az 50 felettiek 97 százaléka viszont hallani sem akar a dologról.

Még a kivándorlástól is visszatart

A 30 alattiak szemében Budapest a lehetőségek városa: a 18-29 évesek 53%-a egyetért azzal az állítással, hogy a főváros kínálta lehetőségek sok olyan fiatalt tartanak itthon, akik egyébként kivándorolnának. Az idősebbek ezt is borúsan látják: csupán az 50-59 évesek negyede tarja ennyire vonzónak a budapesti életet.

Akad azért olyan kérdés is, amiben egyetértés uralkodik: a tudatos márkaépítést és a kiforrott turisztikai koncepciót szinte mindenki hiányolja. A felmérés szerint a döntő többség (86%) úgy látja: a profi Budapest-imázs kialakítása még várat magára, és sokkal többet lehetne kihozni a fővárost népszerűsítő kommunikációs kampányokból is. Minden második válaszadó szerint Budapest fejlődése elsősorban a fővárosban élő kreatív embereknek köszönhető, de ennél is többen vannak azok (56%), akik az Európai Uniótól kapott támogatásoknak tulajdonítják az eredményeket.

Ötleteket vár a városvezetés

„A városvezetés egyik legfontosabb feladata, hogy becsatornázza az itt élő fiatalok, művészek és kreatív műhelyek elképzeléseit, ezért is szeretnénk létrehozni egy önálló szervezeti egységet, amit bárki felkereshet az ötleteivel. Közszereplőként és magánemberként is látom, hogy az elmúlt években milyen fontos szerepet játszott a város életében a budapestiek ötletessége, a fiatal vállalkozások és az alulról jövő kezdeményezések sokasága. Minden lehetséges eszközzel támogatnunk kell őket” – nyilatkozta a kutatás eredményeiről Szalay-Bobrovniczky Alexandra, főpolgármester-helyettes.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

3d illustration of city quarter construction with crane over black background

Lakáskassza: kétharmad a kormány ellen

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.