Virtuális cipőpróba

Sokak számára megerőltető tortúra a cipővásárlás. A próbához ugyanis állandóan lábbelit kell cserélni, a sok cipőfűzés és bekötés pedig bosszantó is lehet.














Ez a kellemetlenség kerülhető el a német Fraunhofer Institut mérnökeinek fejlesztésével, a virtuális cipőpróba-tükörrel: ez a sok újdonságot tartalmazó rendszer pontosan megmutatja a vevőnek, hogyan is festene a kiválasztott modellben.

A megoldást az Adidas egyik párizsi üzletében alkalmazták először. Itt az érdeklődők először egy különleges érintőképernyőn szörfölve ismerkedhetnek meg az elérhető kínálattal. Ez azonban nem hagyományos touchscreen, amely nyomásra aktiválódik, hanem kezelője ujjának mozgására reagál, így a kliens a levegőben mutogatva választhatja ki a számára megfelelő darabot. Ezután pedig elég a tükör elé állnia, hogy már az új cipőben láthassa magát. A tükör nagy része hagyományos fényvisszaverő felület, ám az ügyfél lábának helyén – és csakis ott – kijelzőként működik, megjelenítve a kívánt modellt. A vevő így csak a neki tetsző cipőt próbálja fel, amivel sok fáradságot takaríthat meg.

A párizsi installációval a német fejlesztők az általuk kidolgozott virtuális valóság-technológiák érettségét igyekeznek demonstrálni, bemutatván: használatukhoz immár nincs szükség speciális szemüvegekre, kesztyűkre, vagy rádióadós kiegészítőkre.