Az Autóker cáfol

Lapjuk egy korábbi számában olyan cikket publikáltak az Autóker Holding Zrt.-ről (Partvonalon? - Figyelő, 2007/5. szám), amely több ponton nem felel meg a valóságnak, s cégünket megalapozatlan állításokkal rossz fényben tünteti fel.

A cikk azt a látszatot keltette, mintha az Autóker cégcsoport szakmai hibákat követett volna el, amelyeket stratégiája átgondolásával korrigálnia kellene. Ezzel szemben az Autóker cégcsoport a piaci körülményeknek és üzleti tervének megfelelően alakítja ki stratégáját, amely piaci jelenlétének hetedik évében is sikeresnek bizonyul. Az Autóker cégcsoport profi szakembergárdával rendelkezik ahhoz, hogy a piaci körülmények adta lehetőségek között a legjobb stratégiát valósítsa meg. Ezt független piaci felmérések eredményei is igazolják, az Autóker évek óta a fővárosi lakáspiac egyik vezető szereplője.

A cikkben szereplő állítás, amely szerint „a cég legnagyobb beruházása, a Foka öbölben épülő Marina Part második ütemének átadása majd’ fél évet csúszott” semmilyen mértékben nem felel meg a valóságnak. A Marina Part második ütemének átadása a tervezett határidő szerint 2006. október végén megkezdődött. Cikkük azt a látszatot keltette, hogy az Autóker azért értékesítette a Marina Part tulajdonában álló területének egy részét, mert a Marina Parton megvalósuló projektjeinél számításai nem váltak be. Ezzel szemben ezen területre az Autóker olyan korrekt üzleti megállapodást kötött, amely – túl a résztvevők megelégedésén – a Marina Part lakóinak, és a városnak is hasznára válik, tekintettel arra, hogy a területen a jövőben két tőkeerős, nemzetközi hátterű cég párhuzamosan végzi az építkezési munkálatokat. Egy ilyen tranzakció az üzleti életben teljesen általános, és semmi esetre sem jelenti azt, hogy az Autóker cégcsoport visszavett volna az ingatlanfejlesztési lendületéből, különös tekintettel arra is, hogy a vállalatnak a Marina Part-i beruházáson kívül számtalan folyamatban lévő projektje van, amelyek közül cikkük mindössze két projektet említett meg.

Nem felel meg a valóságnak a cikk azon állítása sem, hogy a Ház a Szinyei Merse utcában társasházat építtető projektcég vitába keveredett a kivitelező Európai Építő Zrt.-vel, tekintettel arra, hogy itt nem vita, hanem a kivitelező Európai Építő Zrt. szerződésszegő magatartása történt. Cikkük azt sugallta, mintha az Autóker a magyar ingatlanpiaci gyakorlattal ellentétesen hívta volna le a „Ház a Szinyei Merse utcában” társasház kivitelezőjének bankgaranciáját. Ezzel szemben a valóság az, hogy a hetedik éve az ingatlanfejlesztő szakmában tevékenykedő, eddig több ezer lakást felépítő Autóker cégcsoport fennállása ideje óta most először hívta le a kivitelező által adott bankgaranciát. A bankgarancia lehívása a generál kivitelezési szerződésben biztosított, jogszerű – és az általános piaci gyakorlatnak megfelelő – lehetőség, jog volt, különös tekintettel a kivitelező Európai Építő Zrt. súlyos szerződésszegő magatartására. A kivitelező ugyanis egyoldalúan levonult az építkezésről, s ezzel nem csak szerződést szegett, hanem cserbenhagyta az alávállalkozóit is, amelyek nagy részét jelenleg közvetlenül az Autóker foglalkoztatja, enyhítve ezzel az Európai Építő Zrt. által az alvállalkozókat ért jelentős kárt.

Cikkük valótlanul állította, hogy az Autóker cégcsoport szabálytalanul építkezik, és a vállalt területrendezési feladatait nem végzi el. Ezzel ellentétben az Autóker cégcsoport több beruházás esetében is többlet területrendezési és homlokzatrekonstrukciós munkálatot végzett el több tízmillió forintos értékben. Cikkük azt az Autóker jó hírnevét is sértő látszatot keltette, mintha a piacon megjelenő számtalan ügyfélpanasz kizárólag vagy többségében az Autóker csoportra vonatkozna. Ezzel szemben az Autóker beruházásai során az építkezések volumenéhez képest az ügyfélpanaszok száma meglehetősen alacsony és messze az általános átlag alatt marad, köszönhetően annak, hogy az Autóker cégcsoport maradéktalanul betartja a vállalt kötelezettségeit és a lehető legjobb minőségre törekszik.
ARADI FERENC
vezérigazgató, Autóker Holding Zrt.