Reklámpiaci trendek

Nemcsak a reklámköltés nőtt tavaly, de a kedvezmények és a barterek is jócskán kiterjedtek.

Bő kétszeresen meghaladva az inflációt, 14,6 százalékkal, 154,7 milliárd forintra nőtt tavaly a reklámpiac a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint. A TNS Media Intelligence (korábban Mediagnozis) listaáron végzett mérése ennél még nagyobb, 20 százalékos bővülést mutat. A listaáras költés 2004-ben a valós költés háromszorosa, 2000-ben még csak kétszerese volt; a olló kinyílását a barterek és mennyiségi kedvezmények drasztikus növekedése okozza, ezeket ugyanis a listaáras mérés nem szűri ki.

A legdinamikusabb, 60 százalékos növekedést az internet produkálta, ám e szegmens súlya a teljes reklámtortából továbbra is alacsony, 2 százalékos. A televízió részesedése stagnált, a nyomtatott sajtóé csökkent. A rádió részesedése a helyi műsorszolgáltatóknak köszönhetően nőtt.

Az MRSZ ötödik éve becsli meg a reklámpiacot a médiumok és az ügynökségek által szolgáltatott nettó (a kedvezményeket nem, de az ügynökségi jutalékot tartalmazó) adatok alapján, s ezeket a cégbíróságon hozzáférhető adatokkal is kontrollálja.

Címkék: Hetilap: Aktuális