Az új Audi A8-as – Könnyed elegancia

Nekünk magyaroknak is volt abban valami szívet melengető, amikor szeptember közepén Barcelonában bemutatkozott az újságíróknak az Audi zászlóshajója, az új A8-as.#

Nekünk magyaroknak is volt abban valami szívet melengető, amikor szeptember közepén Barcelonában bemutatkozott az újságíróknak az Audi zászlóshajója, az új A8-as.#

E könnyedség titka az alumínium. Az 1994-es bemutatkozásakor az Audi A8 volt az első, szériában készülő alumíniumkarosszériás luxus limuzin. Azóta több mint 105 ezer kocsi gördült le a szalagról, s a lemezszekrényt azóta is habkönnyű alumíniumból gyártják. A technika persze tovább tökélesedett. Wolfgang Ruch, a neckarsulmi alumíniumközpont vezetője elárulta, hogy a kistestvér, az A2-es gyártása során szerzett tapasztalataikat is hasznosították az új A8-asban. Újdonság a szintén alumíniumból készült, gombnyomásra változtatható légrugós futómű is. A légrugós rendszer alkalmazkodik a karosszéria mozgásához, mi több, az utasok számára is kényelmes.

Az igazi komfortérzést – a tájékozódás biztonságát – azonban a Multi Media Interface (MMI) navigációs és kommunikációs rendszer nyújtja a sofőrnek. Ha a vezető beül az A8-asba, és beindítja a motort – amelyhez egyébként a “slusszkulcsot” sem kell a kormányoszlopon lévő kapcsolóba dugni, elég ha jeladóként az utastérben van, mert a sebváltó melletti nyomógombbal is életre kelthető az erőmű -, akkor a 8 hengeres lüktetésére a műszerfal közepéből hangtalanul kiemelkedik egy kis monitor. Az MMI – sebességváltókar mögötti méretes állítógombjával és szellemes menürendszerével – meglepően egyszerűen vezérelhető.

Címkék: Hetilap: Plusz