SHAKESPEARE SZÍNHÁZ – Mecénáskeresők

A tervezők még egyetlen vonalat sem vetettek papírra, csupán az ötlet fogalmazódott meg, hogy az angol, Stratford-upon-Avon-i Royal Shakespeare Company új színházat akar építeni, de a 100 millió fontos (több mint 41 milliárd forint) költségkeret nagy része már összejött szponzori ígéretekből. A brit országos lottótársaság 50 millió fontot ajánlott azzal a feltétellel, hogy a további [...]

A tervezők még egyetlen vonalat sem vetettek papírra, csupán az ötlet fogalmazódott meg, hogy az angol, Stratford-upon-Avon-i Royal Shakespeare Company új színházat akar építeni, de a 100 millió fontos (több mint 41 milliárd forint) költségkeret nagy része már összejött szponzori ígéretekből. A brit országos lottótársaság 50 millió fontot ajánlott azzal a feltétellel, hogy a további 50 milliót a társulatnak kell előteremtenie. E rész több mint a felére ugyancsak van már ígéret magántársaságoktól. A tervek a jövő év végére készülnek el, az új színház megnyitását 2005-re várják.

Ami az előadások támogatását illeti, ezen a téren a Royal Shakespeare Companynak kevesebb a szerencséje, eddig nem sikerült rátalálniuk az új főszponzorra. Igaz, eleve nehezen érthető, hogy a társulat miért akar megválni az eddigi fő támogatótól, az Allied Domecq italgyártótól. A hét éve tartó kapcsolat ugyanis nem csak a legnagyobb értékű volt a szponzorálás történetében, de a szakemberek szerint az egyik legsikeresebb is. Az Allied Domecq az évi 1,1 millió fonton kívül üzletvezetési tanácsot is adott, a társulat színészei és rendezői pedig segítették a cég piacmegdolgozó és reklámakcióit.

A folytatáshoz most olyan támogatót szeretnének, amely szakmaibb, és otthon van az internet világában. –

Címkék: Hetilap: Plusz