PORSCHE KERÁMIAFÉKKEL – Csúcsdöntő

Ahogy mondani szokták, autóval nem száguldani kunszt, hanem megállni. Bizonyára tudják ezt a Porschénél is, mert a 911 Turbo sportautók ezután különleges kerámia fékbetéttel is készülnek. A Porsche és az SGL Carbon kooperációjának eredményeképpen született, sziliciumkarbidos karbonszálas megerősítésű fékbetétek sorozatgyártása már megkezdődött. A legendás 911 Turbók mind a négy kerekén a kiváló hőtűrő, könnyű, kemény [...]

Ahogy mondani szokták, autóval nem száguldani kunszt, hanem megállni. Bizonyára tudják ezt a Porschénél is, mert a 911 Turbo sportautók ezután különleges kerámia fékbetéttel is készülnek. A Porsche és az SGL Carbon kooperációjának eredményeképpen született, sziliciumkarbidos karbonszálas megerősítésű fékbetétek sorozatgyártása már megkezdődött. A legendás 911 Turbók mind a négy kerekén a kiváló hőtűrő, könnyű, kemény és rugalmas Sigrasicból készült féktárcsákat fognak satuba a kerámiabetétek. A tervek szerint a zuffenhauseni üzemben készülő 911 Turbók legalább 15 százalékát ezzel az új fékkel szerelik fel. Miért jó a kerámiafék? Kopásállóságának köszönhetően ennek a fékbetétnek 300 ezer kilométer az élettartama. Nedvesség, hosszú tartós fékezés, sportos vezetés nem rontja a teljesítményét és ráadásul elődjénél 50 százalékkal könnyebb.

A 911 Turbo eladási csúcsokat döntöget világszerte, ezért az augusztus elsejével kezdődött üzleti évre az eredetileg tervezettnél 1,5 ezer darabbal többet, összesen 4 ezer 420 lóerős, 305 kilométer/órás csúcssebességű turbó sportkocsi gyártására készül a zuffenhauseni gyár. A cégnél szeptember 3-án – születésének 125. évfordulója alkalmából – tisztelegtek a névadó Ferdinand Porsche emléke előtt. –

Címkék: Hetilap: Plusz