A tradíció reneszánsza

A pénzemberekre nem jellemző, hogy rébuszokban gondolkodnának. Nem csoda tehát, hogy a képzőművészetben is szívesebben támogatják a közérthetőbb, a ,,csak” gyönyörködtetésre szolgáló alkotásokat. Ifjabb Bér Rudolf – művésznevén Rudino – festményei, amelyekből egy neves osztrák pénzintézet szervezett vándorkiállítást, ebbe a vonalba tartoznak. A május 26-ig a Bank Austria Creditanstalt Rt. székházában látható kiállítás a valóságfestészet [...]

A pénzemberekre nem jellemző, hogy rébuszokban gondolkodnának. Nem csoda tehát, hogy a képzőművészetben is szívesebben támogatják a közérthetőbb, a ,,csak” gyönyörködtetésre szolgáló alkotásokat. Ifjabb Bér Rudolf – művésznevén Rudino – festményei, amelyekből egy neves osztrák pénzintézet szervezett vándorkiállítást, ebbe a vonalba tartoznak. A május 26-ig a Bank Austria Creditanstalt Rt. székházában látható kiállítás a valóságfestészet jegyében szerveződött, a művész mai világunkat analizálja egyfajta idealista realizmus aspektusából. Szürrealista létünk tükrében azonban elsődlegesen Rudino érzéki hölgyeit látjuk, akik az igazi érzelmek elvesztéséről mesélnek. Az ecsetkezelés és a lángoló színek szabadsága valóban a tradíció reneszánszát, kevésbé fennkölten pedig az értékállóságot közvetíti, míg az amerikai nagykövetről és feleségéről készült alkotás ugyanezt a hatást egyszerűségével, visszafogottságával éri el. –

Címkék: Hetilap: Plusz