Az M3-as megépítésével szembeni – EU-fenntartások

ÁLTALÁNOS. Az EU szívesebben finanszíroz környezetbarát vasúti projekteket, mint közútiakat, mert attól tart, hogy a tagjelölteknél megismétlődhetnek a túl sűrű uniós közúthálózat okozta problémák. ÁR. Az EU túl drágának ítéli a mintegy 60 milliárd forintba kerülő M3-as szakaszt, figyelembe véve azt, hogy naponta csak 10 ezer autó halad át rajta. IRÁNY. Az unió szívesebben finanszíroz [...]

ÁLTALÁNOS. Az EU szívesebben finanszíroz környezetbarát vasúti projekteket, mint közútiakat, mert attól tart, hogy a tagjelölteknél megismétlődhetnek a túl sűrű uniós közúthálózat okozta problémák.

ÁR. Az EU túl drágának ítéli a mintegy 60 milliárd forintba kerülő M3-as szakaszt, figyelembe véve azt, hogy naponta csak 10 ezer autó halad át rajta.

IRÁNY. Az unió szívesebben finanszíroz olyan építkezést, amely tagállamok vagy tagjelöltek felé tart. Ukrajna belátható időn belül nem lesz az EU tagja.

REGIONÁLIS FEJLESZTÉS. Nem eléggé megalapozott az M3-as projekt azon része, amely az autópálya megépítésében a regionális fejlesztésnek, az országon belüli egyenlőtlenségek mérséklésének tulajdonít nagy jelentőséget.

Címkék: Hetilap: Gazdaság