REKLÁM A VILÁGHÁLÓN – Szörfösök csábítása

A Forrester Research egyik jelentése szerint 2003-ra az internetes reklámkiadások meghaladhatják a 15 milliárd dollárt. A becslés szerint ennek 70 százaléka az amerikai piacra esik majd, amelyhez idén az összes online hirdetés 87 százaléka kötődött, mintegy 1,3 milliárd dollár értékben.

Fast Forward néven létrejött Amerikában egy önszabályozó szervezet, amely az online hirdetések jövőjét kívánja kialakítani. A reklámipar több mint 400 vezető hirdetőjét, ügynökségét és technológiai szakemberét összefogó csoport a Procter&Gamble vezetésével tartotta meg alakuló gyűlését. A szervezet elsődleges célja az online reklámok hozzáférhetőségének kiszélesítése, amelyhez az informatikai ipar aktív segítségére számít. A hirdetők legfőbb problémája, hogy nem tudják biztosan lemérni reklámjaik hatékonyságát. A legutóbbi felmérések alapján a szervezet bizakodó, mivel a megkérdezett cégek körében a tavalyi 38 százalék helyett idén már 68 százalék válaszolt igennel az internetes hirdetés gondolatára. Jellemző viszont, hogy a szervező Procter&Gamble a maga 3 milliárd dolláros éves hirdetési költségvetéséből egyelőre mindössze 12 milliót költ az Internetre.

A világháló reklámértéke mindenesetre nő; jelzi ezt például az a megállapodás is, amelynek keretében a Citibank a böngésző-rendszeréről ismert Netscape Communicationst hívta segítségül azon ambiciózus programjának megvalósításához, amely szerint 2010-re egymilliárd ügyfelet szeretne magáénak tudni. A Citibank saját csatornát kap ősztől a Netcenter weboldalain, ahol pénzügyi tranzakciók lebonyolítását is vállalja majd. A szerződéskötés pénzügyi részleteit ugyan nem hozták nyilvánosságra, ám a két cég megerősítette, hogy a maga nemében az eddigi legnagyobb megállapodásról van szó. A Netcenter az egyik leglátogatottabb oldal az Interneten, a Citibank már régóta szeretett volna megjelenni rajta. A Netscape – ismerték el a bank vezetői – tulajdonképpen segít nekik az ügyfélszerzésben.

Címkék: Hetilap: Infotech