POTENCIÁLIS PARTNEREK

A magyar beszállítói fórumra a japánok 612 céget hívtak meg, ezt 245 el is fogadta. A Sony ezt sikernek tekinti, hiszen korábbi rendezvényein általában csak 10-20 százalékos volt az elfogadási arány. A jelentkezők többsége kicsi vagy közepes vállalkozás volt. Ezek összesen 317 értékesítési és műszaki szakembert küldtek Budapestre, s itt összesen 331 üzleti tárgyalást folytattak [...]

A magyar beszállítói fórumra a japánok 612 céget hívtak meg, ezt 245 el is fogadta. A Sony ezt sikernek tekinti, hiszen korábbi rendezvényein általában csak 10-20 százalékos volt az elfogadási arány. A jelentkezők többsége kicsi vagy közepes vállalkozás volt. Ezek összesen 317 értékesítési és műszaki szakembert küldtek Budapestre, s itt összesen 331 üzleti tárgyalást folytattak a Sony-gyárak képviselőjével. A japán tárgyalófelek 136 tárgyaló céget, köztük 45 magyart a “lehetséges partner” kategóriába soroltak be. Ezeknél a felkínált termék vagy együttműködés valamivel kevésbé ígéretes, mint a “potenciálisok” esetében. A legtöbb – kétszáz fölötti – ajánlkozó egyébként kijelző egységeket (tv-képcsöveket, számítógépes monitorokat), valamint hangfalak és videoberendezések alkatrészeit kínálta eladásra; a gödöllői gyár különösen az utóbbiak iránt mutatott nagy érdeklődést. Félvezetőket és aktív komponenseket összesen fél tucat cég ajánlott. A 86 “potenciális” és “lehetséges” kategóriába sorolt magyar partner kínálata részben az elektromos és elektronikai területre terjedt ki (nyomtatott áramkörök, áramforrások, vezetékek, ellenállások és kapacitások), részben pedig a mechanikainak tekintett alkatrészcsoporthoz (fémnyomás, műanyag alkatrészek, csomagolás, nyomtatás, eszközök és festékek) volt sorolható.

Címkék: Hetilap: Gazdaság