Ebben a városban vétek nem borozni

Utunk Sopronkeresztúrhoz, az osztrák kékfrankos hazájához vezetett tovább. Burgenlandban az ember nem tévedhet, ha jó borokat keres, Sopronkeresztúr és környéke azonban így is kiemelkedő az italok terén. Burgenlandi bringakaland 5. rész.

Az eső már elállt, mire megérkeztünk Sopronkeresztúrhoz (Deutschkreutz). Burgenland egyik fő nevezetessége a borkultúra, Sopronkeresztúr és a környező települések pedig különösen nevezetesek a minőségi borokról.

Kellemes út vezet végig Sopronkeresztúron: a Szent Kereszt Felmagasztalása tiszteletére szentelt katolikus templom környékén szépen sorjáznak a vinotékák (a templomot is érdemes megnézni, már a 13. században is állt, igaz, később barokk stílusban átépítették.

A sok borbolt nem véletlen: Sopronkeresztúr, illetve a környező községek jelentik az osztrák kékfrankos otthonát, igaz, egyéb fajtákat (merlot, cabernet sauvignon) is termelnek. A vinotékákban szinte csak helyi borokat kínálnak, az éttermekben pedig kisebb túlzással sértésnek veszik, ha az ember sört rendel.

Fotó: A szerző felvétele

Tipp!

Sopronkeresztúrtól néhány percnyi autóútra (gyakorlatilag a várossal egybenőve) található Sopronnyék (Neckenmarkt). Mi utunk során itt költöttük el az egyik, ha nem a legkellemesebb vacsorát. A Gasthof zur Traube szállást és ételt is kínál, a konyha kiemelkedő, a borok sokféleségére semmi panasz nem lehet (csak helyi termelők borjait kínálják, az étterem alatt pince is található). Az étterem lugassal díszített teraszán kellemesen jár a levegő. A kiszolgálás kivételesen jó és családias (mi egy készséges, magyar pincért fogtunk ki, ami egyáltalán nem számít ritkaságnak Burgenlandban).

Bevett jelenségnek mondható, hogy a jó borvidékek a jó konyhákat is magukkal vonzzák, Sopronnyék térségére ez fokozottan igaz: a hagyományos osztrák fogások mellett kifejezetten a borozáshoz passzoló ételek is megtalálhatóak a helyi étlapokon.

Miután megszálltunk Sopronkeresztúrban, reggel elindultunk a hajtánytúrára, utunk egyik legnagyobb kalandjára. Erről a későbbiekben videóban számolunk be.

Fotó: A szerző felvétele

Burgenlandi bringakaland – tekerj velünk Burgenlandon át!

A „drótszamáron” közlekedőket 2500 km-nyi kerékpár-úthálózat várja a kedélyes családi túrától egészen az erőtpróbáló hegyikerékpár-pályákig. GYERE, JÓ LESZ! A cikk a burgenland.info támogatásával készült.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!