Kubicával gondok voltak

A BMW főnöke elismerte, hogy 2008-ban nem volt egészen zökkenőmentes a kapcsolatuk Robert Kubicával.

A BMW Sauber főnöke, Mario Theissen a versenyzők idei értékelésében elárulta, hogy a csapat első futamgyőzelmét Kanadában begyűjtő Robert Kubicával nem volt teljesen felhőtlen a kapcsolat. A lengyel az év második felében többször is panaszkodott amiatt, hogy a csapat nem koncentrál a világbajnokság megszerzésére.

“Robert maga mögött hagyta a 2007-es rossz emlékeket, nagyon lelkes volt, és teljes lendülettel vetette bele magát a munkába az új versenymérnökével. Robert csúcsformában volt idén, és amikor az F1.08 nem volt elég gyors, azt személyesen magára vette. A munkakapcsolat ezért nem volt mindig zökkenőmentes, de a győzelemre törekvő elszántsága mindenképpen tiszteletet érdemelt” – magyarázta a doktor.

A másik pilóta, a lassan már veteránnak számító Nick Heidfeld – négy második helyezése, 60 pontja, és annak ellenére, hogy egyedüliként a mezőnyből minden futamon célba ért – sem lehetett elégedett az évével, a németnek komoly gondjai voltak, főképp az időmérőkön.

Jövőre már a világbajnoki cím a cél (MTI/EPA)

“Nick szezonja egész más volt. Nagyon sokáig tartott felismerni a problémák súlyosságát, és csak azután kezdhettünk el szisztematikusan dolgozni a megoldáson, elsősorban az időmérőt illetően. Annyi év után az ember egy-két rosszul sikerült futam után még mondhatja, hogy ezek csak botlások voltak, és minden rendbe jön, de most nem ez volt a helyzet. Nagyon kemény munkával tudtunk csak felülkerekedni a gondokon” – mondta Theissen.

“Amiben viszont igazán kimagaslott Robert és Nick, az a nagyon alacsony hibaarányuk volt. A mezőnyben senki sem ért a közelükbe ebben a tekintetben, ezért le a kalappal előttük!”

A német szakember azt állítja, hogy a fejlesztéseket a futamgyőzelem után, az idény második felében sem hanyagolták el, de így is lemaradtak. Jövőre ezen is változtatnak.

“Bár gyorsan teljesítettük a kitűzött célt (a futamgyőzelmet), utána sem dőltünk hátra. Folyamatosan hoztuk az újabb fejlesztéseket az év második felében, de a javulás nem érte el a kívánt szintet. A fejlesztési ütemünkkel nem volt baj, de az eredmények nem voltak jók, és az ellenfeleknek sikerült előnyt szerezniük. Tanulunk ebből, hiszen 2009-ben már a bajnoki címért szeretnénk küzdeni.”

Címkék: autó-motor