M0: évekig marad a káosz

Tartósan be kell rendezkedniük az autósoknak a kaotikus állapotokra az M0-son: 2013-ig ugyanis biztosan marad a zsúfoltság – írja a Népszabadság.

Hídjai düledeznek, burkolata tönkrement, sávjait annyi jármű használja, amennyi
csak elfér – még évekig ez vár az M0-son autózókra. Az M1-es és az M5-ös
autópálya közti autóút eredetileg 2006-ra ígért fejlesztése több év késéssel
elvben az idén decemberben megkezdődhet. A várhatóan három évig tartó
munkálatok ideje alatt az amúgy is balesetveszélyes úton – a román és török
kamionok áradata mellett – az autópálya építési anyagait szállító teherautók
tovább növelik majd a zsúfoltságot.

De az elkészült új szakasz sem hoz javulást. Ugyanis a kétszer három forgalmi, plusz
irányonként egy-egy leállósávos autópályát az autósok az avatás után még
egy-másfél évig nem vagy csak szakaszosan használhatják majd teljes
szélességben. Az új pálya megépítését követően a régit lényegében
azonnal le kell zárni és felújítani.


Az M0-s üzemeltetését végző Állami Autópálya Kezelő (ÁAK)
Zrt. szakértői számára ezzel együtt nem a burkolathibák okozzák a legtöbb
fejfájást. Az igazi gond azzal van, amit az autósok nem is látnak: jelesül a
hidak, köztük is elsősorban a hárosi Duna-híd hibáival.


A Nagytétény és a Csepel-sziget között feszülő híd
legnagyobb baja, hogy nem jól feszül. Méghozzá azért, mert eleve hibásan, a
tervektől eltérő, kedvezőtlen alakban készült el.


Arra, hogy pontosan milyennek is kellene lennie, kevesen
ismerik a választ. Biztosan csupán azt lehet tudni: az M0-s jelenlegi
legnagyobb hídjának alakja minden évben egy-két millimétert torzul. Összedőlni nem fog, és az eltelt
tizennyolc évben mért 3,5-4 centiméteres alakváltozás állítólag a közlekedés
biztonságát nem veszélyezteti.

Címkék: autó