Már a Renault-nak is van városi terepjárója

A Renault számára eddig érintetlen piacra lép be: a francia gyártó elkészítette első szabadiő-autóját, a Koleost. Az új SUV a Genfi Autószalonon mutatkozik be.

Igazi kollaboráció eredménye a Koleos: a tervek Franciaországban, a Renault-nál
készültek, a fejlesztést a Nissan végezte, míg a gyártás a szintén a
Renault-hoz tartozó koreai Samsung Motors gyárában folyik.

A 4×4-es technológiát a Renault a keleti testvértől, a
Nissantól vette, a Koleos az új X-Trail rendszerét használja. Míg hagyományos
közúton az összes hajtás az első kerekekre irányul, addig ha a tapadás csökken,
az erő automatikusan 50-50 százalékban oszlik meg az első és a hátsó tengelyek
között. Természetesen a vezető kézzel is kapcsolhat a két- és négykerék-hajtás
között. Akik csakis városban furikáznának az autóval, rendelhetik
összkerékhajtás nélkül is a Koleost.

Képgaléria (vezess.hu)

Segíti a “terepezést” a lejtmenetvezérlő rendszer
is, amely 10 százalékosnál nagyobb emelkedők esetén automatikusan bekapcsol –
indításnál meggátolja a visszacsúszást, ereszkedésnél pedig a fék és a gáz
váltakozó használatát küszöböli ki azzal, hogy a sebességet 7 km/órán tartja. A
navigációs rendszerben a szokásos funkciók mellett iránytű, magasság- és
dőlésszög-mérő, és barométer is található. Mindez a 7 colos, szélesképernyős
kijelzőn követhető


A 4,52
méter hosszú és 1,85 méter széles autó
hasmagassága 206 mm
(a dízel esetében 188 mm),
így a városon kívül sem akad fenn az első bukkanón.

Egyterű tágasság, végtelen kényelem


Az autó külsejében a Renault-nál igyekeztek a márka
jellegzetes vonásait és a robusztus, de dinamikus jelleget összeházasítani, ami
az orr-rész és az egyébként valóban sportos forma disszonanciájához vezetett.
Persze ez ízlés dolga.

Nem lehet panasz a kényelemre és a praktikumra a Koleosban – a Renault-nál
egyértelműen az egyterűek tágasságát célozták az új autóval. A fejmagasság az
eddigi legnagyobb a kategóriájában, és a lábtér is hatalmas – legalábbis a
gyártó ezt állítja. A hátsó ajtó osztott, így nagyon megkönnyíti a pakolást. A
lenyitható alsó rész 200 kg-ot, azaz két felnőttet is elbír. A csomagtartó
alapállapotban 450 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 1380 literesre
növelhető. A hátsó üléssoron külön síléctartók is vannak, a kesztyűtartó és az
egyéb pakolórekeszek űrtartalma együtt összesen 70 liter.

A kényelmi szolgáltatások a kétzónás klímától, a 3/4
négyzetméteres napfénytetőn keresztül – ez automatikusan záródik, ha az autót
elhagyják az utasok – a kulcsnélküli indításig, és a 6 CD-s, Mp3-as,
Bose-hangrendszerig, és az iPod-dokkig terjednek.


Az aktív biztonságot az elektromos fékerő-elosztós ABS,
vészfék-asszisztens, ESP, és a 4×4-es hajtáselosztó biztosítják. Az autót
megfelelő fékekkel is felszerelték, 100-ról nullára mindössze 42 méter alatt lassul.


Háromféle motor, háromféle váltó

Kétféle dízel, és egy benzines modell szerepel a
motorkínálatban. A dízel a Renault és a Nissan korábbi modelljeiből (Megane,
Qashqai és az új X-Trail) már ismert 2.0 literes dCi Euro 4-es darab, két
verzióban: a 150 lóerős mind a két-, mind az összkerékhajtású Koleosokban
megtalálható lesz, hatfokozatú kézi, vagy automata váltóval. Az erősebb, 172
lóerős verzió csak a 4×4-es variánshoz kérhető, és csak kézi váltóval. A 2,5
literes benzines motor 170 lóerős, és a négy- és kétkerékhajtású modellekben is
alkalmazzák. Hatfokozatú kézi, vagy fokozat nélküli automata (CVT) váltóval
szerelik.

A Koleos az európai piacon már 2008 júliusában megjelenik,
míg a világ többi részén 2009-től kezdik árusítani.

Címkék: autó