Autók százmillió felett

Önök szerint mibe kerül az 1001 lóerős Bugatti vagy a legkirályabb Porsche? Összegyűjtöttük a legdrágább szériaautókat.

Hazai viszonyok

Itthon is csillagászati összegeket költhetünk álomautókra. Jelenleg a Ferrari F430 Coupé a “legolcsóbb” Ferrari. A 125 200 eurós nettó alapárból számításaink szerint 41,8 millió forint lesz, mire a sportautót leparkolhatjuk a garázsba. A Ferrari kínálatból a limitált sorozatú Superamerica kerül a legtöbbe, róla szőtt álmainkat 67 754 300 forintért valósíthatjuk meg.
Ettől az összegtől alig marad el a 612 lóerős csúcs Mercedes-ek listaára. A V12-es CL 65 AMG és az SL 65 AMG is kicsivel többe kerül 62 millió forintnál. A BMW árlista sokkal hamarabb véget ér. A 760Li-re már 34 166 000 forinttal a zsebünkben jók vagyunk. A Jaguarnál 30 152 500 forint a leggazdagabb felszereltségű hosszított XJ alapára V8-as motorral.
Hazai gyűjtésünk legdrágább autójával a Lamborghininél találkoztunk. Az 500 lóerős Gallardo 44 221 000 forintért lehet a miénk. Ennél is értékesebb autó a Murciélago Roadster 72 615 600 forintért.



Nehéz meghúzni a határt, mi számít sorozatgyártású autónak. A Bugattit például az autókatalógus az egzotikus járművek között hozza, de mégis szériaautó, bár nem áll raktáron akciós téli gumival. A szériaautót elsősorban arra értjük, hogy nem utólag nemesített autókat szedtünk össze a 100 milliósok elit klubjába.

Bugatti Veyron


A mai autóipar csúcsát talán a 16 hengeres Bugatti Veyron képviseli. A többször elhalasztott piacra lépés az egyik legnagyobb blamázs az újkori autótörténelemben, de végre itt az autó és tényleg lenyűgöző, amit tud. Minden számadata káprázatos. Végsebessége 407 km/óra, teljesítménye 1001 lóerő, nyomatéka 1250 Nm, DSG váltója hétfokozatú. Van benne rajtprogram, hogy mind a négy kerékkel szép csíkokat égethessünk az aszfaltra, miközben 2,5 másodperc alatt 100-ra, vagy 16,7 másodperc alatt 300-ra gyorsulunk.

A nettó egymillió eurós (251 millió forint) alapárra mindenhol rárakódnak a helyi adók. A német ár 1,16 millió euró, aki viszont Ausztriában szeretne magáénak tudni egy Veyront, annak rögtön 1,4 millió eurója bánja a dolgot. Itthon se volna olcsó a Veyron. A 251 milliós alapárra rájön a regisztrációs adó (áfástul 2 362 500 forint). Ha a 253 milliós árhoz még hozzácsapunk 25 százalék áfát, máris leparkolhatjuk házunk elé a törvényesen forgalomba helyezett Veyront. A számla végösszege 316 millió forint.


Olcsóbb luxus is létezik


Ehhez képest az 550 lóerős Maybach 62-be bagóért beülhetünk, a hosszított luxuslimuzin listaára 436 392 euró. Ezt persze sokkal feljebb tornászhatjuk, ha króm helyett valódi arany díszítéseket szeretnénk és a sofőrt az utasoktól 8,5 millió forintért elválasztó fal sincs benne a 109,6 millió forintos alapárban.

Tömött pénztárcával sportkocsikra vadászva, megakadhat a szemünk az olasz Bizzarrini feltámadását ígérő GTS 4.1 V-n. A 4,1 literes motor V8-as, 550 lóerős és egzotikus fordulatszámokon jár. Maximális teljesítményét 10 000-nél, 470 Nm-es forgatónyomatékát 7500-as percenkénti fordulaton éri el.

A Bizzarrini sportkupé 3,8 másodpercen belül gyorsul százra gyári adatok szerint és végsebessége is meghökkentő: a gyár több mint 360 km/órát ígér. A válogatásba nem a menetteljesítmények, vagy a 20 colos kerekek miatt jutott be, hanem horribilis árával. Körülbelül 500 000 euróba (125,5 millió forint) kerül.

Angol és svéd ajánlatok


Angliában több olyan autógyártó is létezik, amely magyar szemmel nézve irreális árcédulákat akaszt különleges sportautóira. Az Invicta S1-ben nem találni fineszes motortechnikát, a Fordtól átvett, 4,6 literes motor 320 lóerős. A szénszál erősítésű műanyag karosszéria már érdekesebb, de a legnagyobb ámulatot az ár kelti. Az Invicta S1 430 000 eurós árából (108 millió forint) simán kijön három Lamborghini Gallardo.

Svédországból hasonló összegért miénk lehet a Koenigsegg CC8S, amely mégiscsak 655 lóerős. Az igazi csúcs a kompresszoros Koenigsegg CCR, egészen durva 806 lóerővel. Ez az autó az egyik leggyorsabb közúton is használható vadászbombázó. A gyár csak annyit mond a csúcssebességről, hogy 395 km/h felett van, a százra gyorsulás 3,2 másodpercig tart.

A Koenigsegg és a Bugatti kategóriájában egy Pagani Zonda F-re is elcsábulhatunk, ha nem hoz zavarba bennünket az 540 000 eurós listaár. 135,5 millió forintért többek között egy AMG tuningos Mercedes motort kapunk.

A 7,3 literes motor helyből 602 lóerős, de az autó annyira ultra, hogy nehéz eldönteni, melyik paraméterétől essünk hanyatt először. Például a gyorsulás 200-ra 9,8 másodperc. A teljes fékerőt csak szilárdan rögzített belső szervekkel érdemes megkockáztatni.

A 10 legdrágább szériaautó

1. Bugatti 16.4 Veyron, 1 160 000 euró
2. Pagani Zonda F, 540 000
3. Bizzarrini GTS 4.1 V, 500 000
4. Koenigsegg CCR, (nincs adat, érzésre a CCS 425 000 eurója alapján)
5. Porsche Carrera GT, 452 690
6 Maybach 62, 436 392
7. Mercedes SLR McLaren, 435 000
8. Invicta S1, 430 000
9. Rolls-Royce Phantom, 391 732
10. Bristol Fighter S, 374 936

(Felmérésünkhöz a 2006-os auto motor und sport autókatalógust használtuk, az eredeti német kiadásban Az árak a katalógusban szereplő németországi listaárak. A Bristol árát angol fontról számoltuk át.)

A témáról bővebben a vezess.hu oldalain olvashat.

Címkék: autó