Ford Mondeo – tartósítva

Néha az az érzésünk, hogy a Ford Mondeo II prototípust még a 90-es évek végén megmerítették az örök fiatalság vizében és nem is engedték felbukkanni, amíg minden ízében át nem járta az öregedést gátló oldat.

A típust 5 évvel a bemutatást követően ismét átdolgozták, de a Mondeo érzésre ugyanolyan mint eddig. Ha becsukott szemmel beültetnének egy azonos felszereltségű modellfrissítés előtti és utáni modellbe, meg nem mondanám, hogy melyik-melyik. Kívülről a Mondeo a második „ráncfelvarrás” óta tényleg csinosabb valamivel a sok króm, az új hátsó lámpa és a méhsejtmintás hűtőrács miatt, de tulajdonságai egy átlagautós számára nem változtak.

Ebben a kategóriában nem lepődünk meg a tágasságon, de a Mondeóban tényleg sok a hely. A +130 kilós birkózó mögé valószínűleg beférne a súlyemelő válogatott hasonlóan megtermett erőembere.

Ezúttal a 2,2 literes turbódízellel járt nálunk a Mondeo. A motor letaglózó nyomatékát korábban már megdicsértük a kombiban. Az erőnlét a régi, a gőzhenger továbbra is boldogítja száguldozós énünket, és ami fontosabb, a gyors előzésekkel a család biztonságát szolgálja. A teljes töltőnyomással brutálisba átcsúszó motorerő ellentéte a finoman kapcsolható váltó. Míg a váltókar könnyedén siklik egyik fokozatból a másikba, nem is gondolnánk, milyen masszív szerkezet az egész, hogy elbírjon a motor 400 Nm-re felszökő nyomatékával. Csúfos lefullaszthatósága ellenére is remek a 2.2-es dízelmotor, mert fogyasztása kisautós szinten mozog.

Fotó: Vezess.hu

Országúton és autópályán, a fogyasztásra ügyelve, de lendületesen autózva a motor csak 5,8 litert fogyasztott. Normális városi használattal 8,4 liter elég lehet.

A zajkomforton kívül az ülések kényelme is könnyen hozza az ebben a kategóriában elvárhatót. Formában van a futómű, még a Pusztaszeri út gyalázatosan felgyűrt aszfaltján is csak az autó szenved, az utasok nem. A futómű kényelmességének az ember többször veszi hasznát, mint az agilitásnak, de a Mondeo utóbbiban is jó.

6 890 000 forintba kerül a 155 lóerős dízel Mondeo Ghia négyajtós limuzinként. A 7 millió alatti ár a gazdag felszereltséggel, ebben a méret és teljesítménykategóriában alacsonyabb a konkurensekért elkért összegnél.

A kocsiról bővebben itt olvashat.

Címkék: autó